کد خبر: ۹۹۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 27 September 2021
تابناک همدان- همایش حماسه حسینی جاماندگان حریم یار " پیاده روی اربعین" با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در فضای باز گردنه اسدآباد همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، عبدالرضا زمانی یکی از مسولین برپایی این همایش در حاشیه مراسم گفت: از دیرباز علما و بزرگان ما وقتی که مسیر کربلا بسته بود از همدان و نقاط مختلف کشور در گردنه اسد آباد که مشرف به سرزمین کربلاست قرار می‌گرفتند و زیارت اربعین را قرائت می‌کردند؛ لذا امسال که محدودیت حضور در کربلا وجود داشت این کار را احیا کردیم که حماسه بر روی مردم بسته نشود.

وی ادامه داد: تجمع در این نقطه برای اولین بار است که صورت می‌گیرد که سال‌های آینده با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت، زائرین از روستای آبرومند تا گردنه اسد آباد حدود ۱۷ کیلومتر پیاده روی کردند.

زمانی در خصوص نقش گروه جهادی قرارگاه انصار الحجت که بانی این طرح است گفت: گروه جهادی که در غالب قرارگاه انصار الحجت قرار دارند در بحث محرومیت زدایی در نقاط کشور و بخصوص در همدان به ساخت سر پناه مشغول هستند و امروز این حرکت به همت این عزیزان صورت گرفت. 

وی گفت: پیش بینی استقبال از این تعداد جمعیت را نداشتیم، اما شاهد استقبال جمعیت بسیاری شدیم امروز برای بیش از سه هزار و پانصد نفر تدارک دیده شده بود، برای این منظور در طول مسیر بیش از ۱۰ موکب ثابت مستقر شد و در چهار الی پنج نقطه موکب سیار و خودرویی مستقر شد البته برای برپایی این موکب‌ها روستا‌های اطراف پای کار آمدند.

زمانی در آخر از زحمات فرماندار شهرستان بهار که نهایت همکاری را داشتند قدردانی کرد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار