معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نشت یابی و اصلاح ۱۲۸۰ فقره انشعاب در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 09 August 2021
 معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نشت یابی و اصلاح ۱۲۸۰ فقره انشعاب در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
 
به گزارش تابناک همدان، حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت آب، اعمال مدیریت فشار و نصب تجهیزات کاهنده از جمله اقدامات انجام شده به منظور گذر از خشکسالی و کاهش هدر رفت آب می‌باشد گفت: بر همین اساس در سه ماهه ابتدایی سال جاری اعمال مدیریت فشار شبکه از طریق کنترلگر‌های موجود در شبکه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین اصلاح و بازسازی ۱۳ کیلومتر شبکه، ۲۰۳ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۷۶۸ مترخطوط انتقال آب در سه ماهه ابتدایی امسال عملیاتی شد.

وی با اذعان به اینکه جداسازی آب شرب از آب غیر شرب در فضای سبز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است، اظهارداشت: درهمین راستا، جداسازی آب شرب از آب غیرشرب در ۵ نقطه از فضای سبز شهری در شهرستان نهاوند از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به نگه داشت منابع آبی موجود، نشت یابی شبکه، انشعابات و مخازن در راستای کشف نشتی‌های نامرئی و رفع آن‌ها همواره در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: برهمین اساس ۲۱ کیلومتر نشت یابی شبکه، ۱۲۸۰ فقره نشت یابی انشعابات و نشت یابی ۲۴ مخزن در سه ماهه ابتدایی سال جاری عملیاتی شد.

 وی همچنین از شناسایی ۷۸۲ فقره انشعاب غیر مجاز در مدت مذکور خبر داد و گفت:شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز از دیگر اقدامات انجام شده به منظور حفظ منابع آبی موجود می‌باشد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان  همچنین ضمن اشاره به نصب تجهیزات کاهنده مصرف به منظور کاهش هدر رفت آب اظهارداشت: سال گذشته ۱۰ عدد شیر تک پایه به همراه ۳۰ عدد پرلاتور کاهنده مصرف تحویل مدارس استان شد ضمن اینکه ۱۰ عددشیرالکترونیکی به همراه شیر‌های پدالی نیز برای دفاتر ائمه جمعه استان و ۳۹ شیر پدالی نیز در ساختمان شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر ساختمان‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط توزیع و نصب شد.

وی درنهایت مدیریت مصرف آب را به ویژه در شرایط خشکسالی موجود و شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری دانست و گفت: مدیریت مصرف جز با همراهی مشترکین امکان پذیر نیست.
 
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار