معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه حوزه هنری استان همدان با ۱۶ برنامه تخصصی به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود، گفت: کتاب «من مادر دوم تورجم» در هفته دفاع مقدس در همدان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 19 September 2015
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه حوزه هنری استان همدان با ۱۶ برنامه تخصصی به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود، گفت: کتاب «من مادر دوم تورجم» در هفته دفاع مقدس در همدان رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم؛تیمور آقامحمدی اظهار داشت: حوزه هنری استان همدان همچون سال‌های گذشته در تکریم هفته‌ دفاع‌مقدس برنامه‌هایی در بخش‌های مختلف هنری و ادبی در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان گفت: پس از تولید آلبوم نمایش رادیویی «قافله‌سالار» در سال گذشته، امسال بر‌ آن شدیم تا به تولید کتاب‌های صوتی و عرضه‌ آن در فضاهای مجازی اقدام کنیم.

وی افزود: «خمپاره‌های سرگردان» که شامل داستان‌هایی از بهناز ضرابی‌زاده، سید مهرداد موسویان و بنده هست به عنوان کاندیدای کتاب صوتی امسال در نظر گرفته شده است.

آقامحمدی تاکید کرد: در ایام هفته دفاع مقدس شاهد رونمایی از کتاب «من مادر دوم تورجم» که به خاطرات خودنوشت فرزانه تیموری «خواهر شهیدان تیموری» هستیم.

وی تصریح کرد: در روز ۲۸ شهریور نیز رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات علی خوش‌لفظ از رزمندگان جان بر کف دوران دفاع مقدس و به قلم حمید حسام توسط حوزه هنری انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تولید مجموعه داستانی با موضوع دفاع مقدس برای گروه‌ سنی نوجوان نوشته مونا اسکندری از نویسندگان استان همدان و نقد رمان «اذان بی‌موقع» نوشته سید مهرداد موسویان با حضور نویسندگان و منتقدان استان، برگزاری شب شعر، عصر داستان و جشن فصلی ادبیات نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی حوزه هنری عنوان کرد: برپایی عصر خاطره با مشارکت مردم و کانون تاریخ شفاهی نیز به شور و حال این روزها می‌افزاید.

وی بیان کرد: در کنار این برنامه‌ها یک نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی نیز به اجرا درخواهد آمد و در هفته فیلم نیز دو فیلم ایرانی و یک فیلم خارجی به نمایش درآمده و مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در بخش هنرهای تجسمی نیز برپایی نمایشگاه، کارگاه تخصصی عکاسی جنگ و ورکشاپ نقاشی خط را در دستور کار داریم.

آقامحمدی تصریح کرد: حوزه هنری استان همدان می‌کوشد نه در یک هفته بلکه در طول سال به تکریم ارزش‌های دفاع‌مقدس بپردازد و این موضوع سرلوحه‌ کارگاه‌های تخصصی و تولید آثار مکتوب، تصویری و صوتی ادبی و هنری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار