مدیر مجتمع فولاد جعفری گفت: این مجتمع را در سال ۷۹ و با سرمایه گذاری شخصی و بر اساس تجارب ۴۰ ساله راه اندازی کردم که با ظرفیت قابل قبولی محصولات خود را وارد بازار کرد، ولی متاسفانه به دلیل ورود بی رویه واردات فولاد از چین و بالارفتن هزینه‌های تولید، کارخانه درسال ۹۴ مثل اکثر فولاد سازان کشور تعطیل شد، که موجب زیر سوال رفتن این شرکت و سلب شدن اعتماد شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 18 September 2020
غلامعباس جعفری مالک و سرمایه گذار مجموعه فولاد آلیاژی ملایر که پس از یک وقفه سه ساله، مجددا مدیریت مجتمع را به عهده گرفته با قدردانی از حضور خبرنگاران به تشریح امکانات، مشکلات و ظرفیت‌های این مجموعه پرداخت.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: مدیر مجتمع فولاد جعفری گفت: این مجتمع را در سال ۷۹ و با سرمایه گذاری شخصی و بر اساس تجارب ۴۰ ساله راه اندازی کردم که با ظرفیت قابل قبولی محصولات خود را وارد بازار کرد، ولی متاسفانه به دلیل ورود بی رویه واردات فولاد از چین و بالارفتن هزینه‌های تولید، کارخانه درسال ۹۴ مثل اکثر فولاد سازان کشور تعطیل شد، که موجب زیر سوال رفتن این شرکت و سلب شدن اعتماد شد.

وی اظهار داشت: درسال ۹۶ با تصمیم مدیران استان، شهرستان و نماینده وقت جناب آقای محمد کاظمی که پیگیر راه اندازی مجدد شرکت شدند در نهایت با معرفی شخصی مقرر شد مجتمع فولاد با مدیریت جدید و حمایت ادارات و بانک‌ها فعالیت خود را ازسر گیرد، اما متاسفانه مدیریت قبلی درطول سه سال با اعمال نظر شخصی نه تنها محصول چندانی به بازار عرضه نکرد بلکه به دلیل عدم تجربه کاری، حقوق‌های نامتعارف و گرفتن ۳ در صد از سود فروش و... بخش اعظم تسهیلات بانک‌ها را هم درمسیر غیرتولیدی قرار داد و بدهی مجتمع افزایش یافت که در حال تنظیم شکایت و احقاق حق مجتمع هستیم.

رونق ذوب آهن ملایر حمایت مسئولان را می‌طلبد 
وی مطرح کرد: مدیر جدید پس از ارزیابی و بررسی وضعیت شرکت راه اندازی را امری آسان قلمداد کرد و قراردادی نوشت که ۳ درصد از فروش را حق مدیریت می‌دانست و قول مساعد داد که با تمام ظرفیت شرکت را راه اندازی می‌کند و با جلب کردن اعتماد من قرار داد ده ساله‌ای بسته شد.

جعفری افزود: در این قرار داد مقرر شد شرکت ذوب آهن آلیاژی سالیانه ۹۰ هزار تن شمش فولاد شرکت نورد ۲۰۰هزار تن میلگرد کلاف ساده در شهرک فولاد جعفری و در شهرک چشمه علی محمد ۵۰۰ هزار تن میلگرد تولید کند.

جعفری میزان بدهی و خسارت به این شرکت را بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و بیان کرد: برای حل مشکلات این مجموعه با بانک‌ها در حال پیگیری و رایزنی هستیم، البته از بانک‌های عامل شکایت داریم چرا که ما اصل پول را به بانک‌ها پرداخت کرده ایم، ولی فقط به جای سود و خسارت برداشت شده است.

وی با اشاره به مشکلات عدیده این کارخانه در دوره سه ساله قبلی داشته عنوان کرد: در بدو ورود مدیریت تغییر یافت، حدود ۸۰۰ تن مفتول کلاف وجود داشت که ساعت نه شب با ۳۰ تریلی در حال خالی کردن سالن بودند که پس از حضور ما و اطلاع به نیروی انتظامی ۱۶ تریلی بار زده شد ونیروی انتطامی از خروج ما بقی مواد اولیه از کارخانه جلو گیری کرد، همچنین یک تریلی الکترود ۲۴ تن به قیمتی بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بدون توجه به قرارداد‌های فروش بارگیری شده بود که با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی فعلا در انباری در سامن نگهداری می‌شود.

جعفری با اشاره به توان تولید ۲۵۰ هزار تنی کارخانه در ۳ سال گذشته گفت: براساس اسناد موجود ۲۵۸ ذوب یعنی هر ۴ روز یک ذوب انجام شده و درنهایت ۲ هزار تن تولید ثبت شده است که این بی تدبیری باعث افزایش بدهی و استهلاک تجهیزات شده است.

جعفری یاد آور شد: سود کارخانه طی این ۳ سال بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که نه تنها در حساب مجتمع موجود نیست بلکه به دلیل اهمال و سو استفاده بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هم بدهی ایجاد شده است. 

مالک کارخانه فولاد آلیاژی ملایر درادامه به وام تسهیلاتی ده میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد پرداختی به این واحد صنعتی درسه سال قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم دراختیار داشتن این وام به عنوات سرمایه در گردش هم اکنون ۸ میلیارد طلب بیمه تامین اجتماعی، دو میلیار و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی به شرکت گاز، ۱۰ میلیارد تومان مالیات، یک میلیارد و دویست میلیون تومان بدهی به اشخاص ازعمده‌ترین بدهی برجای مانده است که با هماهنگی فرماندار و معاون برنامه ریزی فرمانداری ملایر در حال تقسیط و برنامه ریزی برای پرداخت آن‌ها هستیم.

وی خبر داد با توجه به پرداخت نکردن سنوات و عیدی کارگران که در سه سال گذشته پرداخت نشده بود و با احتساب حقوق مرداد سال جاری در ۱۳ شهریور ماه ۵۰۰ میلیون تومان به کارگران حقوق پرداخت کرده ایم. 

وی خاطر نشان کرد: کارخانه چشمه علی محمد پس از گذشت ۲سال یک کیلو تولید نداشته که علاوه بر این به تجهیزات و ماشین آلات و کوره‌ها هم آسیب جدی وارد شده که در همان زمان به استاندار وقت آقای نیکبخت اطلاع دادیم که این تیم خبره و متخصص نیستند و تقاضای کارشناس و بررسی صلاحیت متخصصان تیم مدیریتی را دادیم، اما متاسفانه با خواسته ما و این موضوع جدی برخورد نشد.

وی در ادامه گفت: نتیجه عملکر این مدیر نخبه معرفی شده این بود که با با ده میلیارد و ۳۰۰سرمایه در گردش از دو بانک پارسیان و صنعت و معدن میزان بدهی شرکت از ۳۱ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

جعفری اضافه کرد:هدف من از آوردن صنعت فولاد که صنعتی سود آوراست، کمک به مردم و جوانان شهرم بود و فکر می‌کردم با فراهم کردن زیر ساخت‌ها، دولت و مسئولان کمک کنند تا تولید این شهر رونق بگیرد، اما متاسفانه با بی مهری و توهین‌هایی که شنیدم انگیزه ام را از دست دادم.

جعفری نیروی انسانی شاغل در شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در حال حاضر را ۱۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: در حال توسعه واحد ذوب با ظرفیت روزانه یک هزار تن در روز هستیم و در صورت همکاری مسئولان و بانک‌ها و حل مشکل برق راه اندازی کامل مجتمع شهرک فولاد جعفری (چشمه علی محمد) می‌توانیم با جذب و اشتغال ۵۰۰۰ نفر، قطب اصلی اشتغال و تولید استان وحتی کشور باشیم.
 
 
رونق ذوب آهن ملایر حمایت مسئولان را می‌طلبد
مدیر فولاد جعفری اظهار امیدواری کرد و گفت: تا یکماه آینده واحد نورد این شهرک با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ تن میلگرد کلاف راه اندازی می‌شود که برای بخش نورد ۲۰ نفر و برای بخش ذوب ۵۰ نفر نیرو جذب خواهیم کرد.

جعفری با اشاره به اینکه طی این سه سال کارگران از غذای گرم استفاده نکرده اند گفت: در طی این یکماه آشپزخانه و سالن غذا خوری این شرکت راه اندازی شد و همچنین لباس ایمنی و لباس کار، کفش و دستکش کار تهیه کردیم که از جمله وظایف کارفرما است.
 
این کارآفرین ملایری درادامه اعلام کرد: هدف اولیه ما تسویه بدهی‌های بانکی و ادارات خدمات رسان، راه اندازی چرخه تولید و ایجاد اشتغال دائمی است که دراین راستا از مسئولان استان و شهرستان در خواست حمایت از تولید را دارم.
 
مدیر شرکت آلیاژی فولاد جعفری بیان کرد: به یاری خدا، همراهی مسئولان و با تکیه بر تجارب طولانی که دراین مسیر دارم بدون گرفتن وام بانکی مجددا و درسالی که رهبرمعظم انقلاب آنرا سال جهش تولید نامیده اند، این مجتمع را به روز‌های اوج خود خواهم رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار