رضا البرزی درباره فروش میوه و تره بار به بازار خارج از استان افزود: برخی اقلام از سر زمین از کشاورزان خریداری شده و به استان‌های همجوار و گاهی به کشور‌های دیگر صادر می‌شود و کشاورزان استان همدان به علت توانایی در کشت انواع سبزیجات و صیفی جات، تمایل به فروش محصولات در بازار بهتر را دارند.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 30 June 2020
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها نباید انتظار میوه ارزان را داشت چراکه قیمت میوه در بازار به هزینه‌های جانبی بستگی‌دارد.

به گزارش ایسنا، البرزی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده هر کیلو میوه در بازار با هزینه کاشت، داشت و برداشت آن درنظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم میوه حدود ۵۰۰۰ تومان است و نمی‌توان انتظار قیمت کم یا همین قیمت را برای فروش در بازار داشته باشیم.

البرزی با بیان اینکه ملاک قیمت گذاری در ۲۰۰ واحد صنفی کنار هم در بازار سرگذر برای میوه و تره بار است، مطرح کرد: برای قیمت گذاری و اعلام قیمت‌ها مغازه‌های محلات مدنظر نیستند.

وی با تأکید بر اینکه قیمت میوه امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سایر اقلام، شاهد کاهش قیمت میوه و تره بار در بازار نسبت به سال گذشته بوده ایم.

البرزی علت اصلی کاهش قیمت میوه را عدم سرمازدگی و وجود انواع میوه‌ها در استان‌های همجوار دانست و گفت: انتظار می‌رود با گرم شدن هوا میوه‌های بیشتر با قیمت کمتری نیز وارد بازار شود.

وی درباره فروش میوه و تره بار به بازار خارج از استان افزود: برخی اقلام از سر زمین از کشاورزان خریداری شده و به استان‌های همجوار و گاهی به کشور‌های دیگر صادر می‌شود و کشاورزان استان همدان به علت توانایی در کشت انواع سبزیجات و صیفی جات، تمایل به فروش محصولات در بازار بهتر را دارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان درباره قیمت میوه‌های تابستانی در همدان اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم میوه تابستانی بین ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

وی در ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این صنف را ضروری دانست و گفت: خریداران نیز باید با رعایت مسائل بهداشتی درخواست میوه و تره بار کرده و پس از خرید نیز برای شستشو از محلول‌های ضدعفونی کننده استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار