مدیرعامل شرکت برق همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۹۷ هزار مشترک برق دراستان داریم که ۲۲ هزار مشترک پرمصرف و نزدیک به ۵۷۳ هزار مشترک الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند و مشترکان خانگی اگر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 26 June 2020

مدیرعامل شرکت برق استان همدان، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۹۷ هزار مشترک برق دراستان داریم که ۲۲ هزار مشترک پرمصرف و نزدیک به ۵۷۳ هزار مشترک الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند.

به گزارش تابناک همدان، شیرزاد جمشیدی به مناسبت هفته صرفه جویی انرژی در جمع خبرنگاران، افزود: سه میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان پاداش تخفیف به همه مشترکان داده شده که نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این میزان متعلق به مشترکان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور پیک بار مصرف برق استان همدان است، خاطر نشان ساخت: آستانه مجاز پیک بار روز استان همدان ۶۶۲ مگاوات بوده و مردم باید رعایت کنند تا مجبور به اعمال خاموشی نشویم. 

جمشیدی الگوی مصرف ماهانه در ساعات غیر اوج ۲۰۰ کیلووات و در ساعات اوج بار ۳۰۰ کیلووات اعلام کرد و تصریح کرد: مشترکین پر مصرف باید ۱۶ درصد بیشتر از سایر مشترکین هزینه پرداخت کنند که در واقع نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش بهای برق خواهند داشت.

وی با تأکید براینکه در سال گذشته پیک بار استان یک درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: پیک بار استان از ۶۸۷ مگاوات در سال ۹۷ به ۶۹۴ مگاوات در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان خانگی اگر از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف می‌شوند، یاد آور شد: ۳۱۰ هزار مشترک مشمول تخفیف شده‌اند و نزدیک به ۱۱۰ میلیون تومان پاداش تخفیف در پرداخت قبض برق به آن‌ها اهدا شده است.

مدیرعامل شرکت برق همدان گفت: سرانه مصرف برق خانگی در این استان به صورت سالانه به یک‌هزار و ۸۹۶ کیلووات رسیده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مدیریت مصرف در ادارات از تاکیدات استاندار همدان است که بر اساس آن ادارات باید در ساعت‌های پیک، مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند.

وی یاد آور شد:۶ نیروگاه خورشیدی و چهار نیروگاه سی. اچ. بی با ظرفیت ۶۰ مگاوات در سطح استان فعال هستند که این میزان نسبت به سال ۹۷ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی از کاهش ۲.۵ درصدی وصول قبوض برق خبرداد و اظهار کرد: وصول قبوض برق استان درسال گذشته ۹۶.۴ درصد بوده که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۲.۵ داشته و این کاهش به علت شیوع کرونا و فرصتی که برای پرداخت قبوض به مردم داده شد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان از مشترکین برق مطالبه داریم، افزود: در پایان سال گذشته شرکت توزیع برق ۱۱۰ میلیاردتومان مطالبه از مشترکین داشت، اما به علت شیوع کرونا این مبلغ به ۱۲۰ میلیاردتومان رسیده است.

جمشیدی بیشترین مطالبات این شرکت را مربوط به صنایع و ادارات دانست و گفت: ۴۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت مربوط به ادارات است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه‌ها و تأسیسات برق استان نسبت به سال ۹۷ حدود ۱.۶ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: انرژی تحویلی استان در سال گذشته حدود ۴.۶ درصد رشد و فروش انرژی ۴.۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در پایان بر کاهش تلفات برق در استان اشاره کرد و گفت: تلفات برق در استان دو رقمی است و تلاش بر این است که این تعداد تلفات تک رقمی شود و به زیر ۱۰ برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار