بهروز کارخانه با بیان اینکه خوشبختانه در جاده های استان همدان امدادرسانی خاصی صورت نگرفته است، افزود: در پنج شهرستان ملایر، تویسرکان، اسدآباد، نهاوند و کبودراهنگ ۷۷ منزل دچار آبگرفتگی شدند.
کد خبر: ۸۲۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 27 February 2020
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: طی بارش های دو روزه در استان همدان، ۷۷ منزل دچار آبگرفتگی شده و ۲۱۶ نفر حادثه دیده در این بحران توسط هلال احمر مورد درمان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از ۷۷ منزل آسیب دیده، ۵۷ مورد در چهار روستای نهاوند بوده که ۲۱۶ نفر در این جریان آسیب دیدند.

کارخانه خاطرنشان کرد: یکی از تیم های هلال احمر به تعداد ۳۲ نفر در پلدختر مستقر شده و ۱۴۰ دستگاه چراغ والر به زلزله آذربایجان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر در حوزه اطلاع رسانی و آموزش های پیشگیری از کروناویروس به خوبی وارد شده است، تأکید کرد: مردم همواره نگاه ویژه ای به داروخانه هلال احمر داشته و انتظار دارند اقلامی که در سایر داروخانه ها یافت نمی شود، در آنجا پیدا کنند از این رو انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی در تجهیز اقلام بهداشتی مقابله با کرونا، مساعدت بیشتری با داروخانه هلال احمر داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان هم با بیان اینکه هیچ روستایی تخلیه نشده است، گفت: بخش هایی از روستاهای نهاوند که دچار آبگرفتگی شده بودند، مردم منازل خود را ترک کرده و به اماکن اقوام خود جابجا شدند اما هیچ روستایی تخلیه نشده است.

علیمردان طالبی اظهار کرد: به دنبال بارش باران در ۵ و ۶ اسفندماه خسارت هایی به تأسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی، تجاری، بخش های مختلف کشاورزی و راه های ارتباطی وارد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت در شهرستان نهاوند بوده است، تصریح کرد: در این دو روز به ۲۱۶ نفر از مردم سیل زده امداد رسانی شده است.

طالبی با اشاره به آبگرفتگی ۷۷ واحد مسکونی، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۷ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در پایان بیان کرد: ۱۷۰ دهنه پل کوچک و بزرگ و ۱۶۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان خسارت دیده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نهاوند، جلسه ستاد بحران نهاوند با حضور عراقی معاون عمرانی استاندار همدان، ناصری فرماندار، حسینی بیدار مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان، پناهنده مدیرکل راهداری، ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، طالبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

محمودرضا عراقی، معاون عمرانی استانداری همدان در این ستاد با قدردانی از تلاش‌های مدیران شهرستان نهاوند گفت: پیشگیری‌های انجام‌شده باعث کاهش خسارت شده است و از همه دستگاه‌های خدمات رسان تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: باوجود حجم زیاد بارش‌ها خوشبختانه خسارت جانی در نهاوند نداشتیم و این مهم‌ترین مسئله است و باید تلاش کنیم از میزان سایر خسارات کم کنیم.

معاون استاندار همدان افزود: پیامک‌های هشدار ستاد بحران استان اقدامی پیشگیرانه بود که باعث هوشیاری مردم شد و در کاهش خسارت مؤثر بود.

وی با اشاره به بازدیدی که از چند روستا داشته است، گفت: میزان خسارات واردشده باید با دقت برآورد شود و فرم‌های مربوطه به‌درستی تکمیل شود تا کسی متضرر نشود.

عراقی اظهار کرد: خسارت‌های واردشده به مردم جبران شود و هر کاری برای مردم انجام دهیم حقشان است چرا که شایسته‌ترین مردم هستند.

وی خطاب به مدیران استانی و با توجه به درخواست‌های شهرستان برای مساعدت در بخش‌های مختلف، گفت: مدیران کارهای مربوط به حوزه‌های خود را برای کاهش خسارت‌ها در بحران‌ها انجام دهند و با مجموعه شهرستان همکاری کنند.

آسیب جدی و فراوان به زیرساخت‌ها و کشاورزی نهاوند

مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند نیز در ادامه ین جلسه گفت: حجم بارش‌ها که تاکنون حدود 120 میلی‌متر بوده است نشان‌دهنده حجم کار بوده و اقداماتی که انجام شد در کاهش خسارات مؤثر بود.

وی به مشکلات سیل در نهاوند اشاره کرد و افزود: شهر گیان ما اصلاً آب آشامیدنی ندارد و با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در حوزه راه نیز خسارات زیادی متحمل شده‌ایم.

فرماندار نهاوند ادامه داد: در بحث زیرساخت‌ها خسارت‌های زیادی دیده‌ایم و فردا و روزهای آینده میزان این خسارات مشخص می‌شود و در بحث مسکن در همه روستا به نحوی متحمل خسارت شده‌ایم.

وی اظهار کرد: جاده گاماسیاب خسارت‌دیده با توجه به تجربه‌ای که داریم به طور قطع فردا و پس‌فردا روزهای سختی برای ما خواهد بود و باید کمک شود از این بحران نیز مدیریت شود.

ناصری به نابودی برخی زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی بخش عظیمی از خسارت‌ها به کشاورزان واردشده و بخش اعظم شیلات شهرستان تخریب‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار