مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نباید تنها به دنبال دریافت یک حقوق بخور و نمیر بود گفت: هیأتی‌ها باید در حوزه‌های اقتصادی ورود کنند و در مسائل مختلف از جمله بورس وارد شوند.
کد خبر: ۸۰۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ 24 December 2019
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نباید تنها به دنبال دریافت یک حقوق بخور و نمیر بود گفت: هیأتی‌ها باید در حوزه‌های اقتصادی ورود کنند و در مسائل مختلف از جمله بورس وارد شوند.

به گزارش تابناک همدان از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در پنجمین همایش استانی خادمین هیأت رزمندگان ثارالله با بیان اینکه هیأتی‌ها به اهل بیت(ع) ارادت دارند و دائماً آن را تکرار می‌کنند که یک افتخار است اظهار کرد: هیأتی‌ها از درک بالایی نسبت به مسائل جامعه برخوردارند و نسبت به مسائل بی‌تفاوت نیستند.

وی با اشاره به اینکه هیأتی‌ها ولایتمدار هستند و در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بودند افزود: نیروهای هیأتی به خاطر اعتقاد خود یاری امام زمان(عج) را در صدر امور خود می‌دانند.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هیأتی‌ها را اهل تربیت نفوس دانست و در ادامه به دغدغه‌مندی آنها برای حل مشکلات مردم گفت: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و کمک به افراد از این طریق جو اعتقادات هیأتی‌هاست؛ اگر این صندوق‌ها توسعه یابد در تأمین سرمایه برای تعاونی و ایجاد کار اقتصادی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ در عرصه اقتصاد است و هرکس در مسیر اشتغالزایی حرکت کند جهادگر است ادامه داد: همه باید در عرصه اقتصادی ورود کنند تا سرمایه‌داران زالوصفت و یا افراد سودجو از خلأ کارآفرینان واقعی به نفع خود بهره‌برداری نکنند.

پناهیان با بیان اینکه نباید تنها به دنبال دریافت یک حقوق بخور و نمیر بود خاطرنشان کرد: هیأتی‌ها باید در حوزه‌های اقتصادی ورود کنند و در مسائل مختلف از جمله بورس وارد شوند و اپلیکشن‌های مختلف برای خرید ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی در هیأت‌ها نهفته است گفت: از این ظرفیت‌ها می‌توان در راه رونق کسب و کار و ایجاد منابع درآمدی برای راه انداختن واحدهای دانش‌بنیان و دیگر موارد که مورد تأکید مقام معظم رهبری است استفاده کرد.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نباید هیأت‌ها بهره‌وری حداقلی داشته باشند تأکید کرد: نباید مانند ۵۰ سال پیش از هیأت‌ها استفاده کنیم، هیأتی‌های واقعی امروز باید با یکدیگر کار اقتصادی سالم انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بانوان خانه‌دار در هیأت‌ها بهره برد افزود: اگر هر فرد هیأتی ماهانه ۱۰ هزار تومان کنار بگذارد، با جمع‌آوری این مبلغ اتفاق بزرگی رقم می‌خورد.

پناهیان با بیان اینکه هیأتی‌ها سفره‌دارند و اعتماد خیرین شهر را جلب کرده‌اند تصریح کرد: این افراد در عرصه‌های اجتماعی پیشگام هستند و در رفع محرومیت‌ها نقش ایفا می‌کنند بنابراین باید از این ظرفیت به درستی و در قالب حداکثری آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ما هیأتی کم‌فرزند نداریم ادامه داد: هیأتی‌ها نسبت به فرزندآوری حساسیت لازم را دارند و اگر این طور نیست باید در این زمینه دغدغه‌مند باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیأت‌هایی باید در مسائل مهم کشور همچون انتخابات حساس باشند گفت: این افراد باید با توسل به حضرت زهرا(س) و با هدف اقناع‌سازی و آگاه‌سازی جامعه در انتخاب فرد اصلح با مردم چهره به چهره صحبت کرده و آنها را برای شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی با بیان اینکه الگوی هیأتی‌ها حضرت فاطمه الزهرا(س)‌است گفت: باید چهره به چهره با مردمی که ممکن است به هیأت‌ها و مساجد نیایند، سخن بگوییم و برای پیروزی جبهه حق تلاش کنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه با این اتفاق می‌توان کشور بهتری داشت بیان کرد: از اجماع و همدلی هیأت‌ها می‌توان بهره‌های فراوانی برای پیشرفت و توسعه بیشتر کشور برد.
 
جهاد امروز در اشتغالزایی است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار