رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه‌های شهری تاکید کرد و گفت: در شورای دوره پنجم اسلامی شهر همدان از ابتدای تصویب بودجه سال ۹۷ بر انجام طرح ارزیابی اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پروژه‌های موثر شهر تاکید کرده و دردوره چهارم نیز برای این مهم ۲ مرحله آموزش جهت انجام این کار انجام شده است.
کد خبر: ۸۰۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 17 December 2019
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه‌های شهری تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ نرگس نوراله زاده در جلسه مشترک کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و نیز برنامه، بودجه شورا افزود: در شورای دوره پنجم اسلامی شهر همدان از ابتدای تصویب بودجه سال ۹۷ بر انجام طرح ارزیابی اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پروژه‌های موثر شهر تاکید کرده و دردوره چهارم نیز برای این مهم ۲ مرحله آموزش جهت انجام این کار انجام شده است.

نوراله زاده در این خصوص اضافه کرد: هم اکنون بستر این کار در شهرداری، مجامع دانشگاهی فراهم شده و لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری هر چه سریع‌تر این تاکید شو را اجرا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم دراین جلسه با اشاره به مصوبه­ کمیسیون فرهنگی در خصوص دستورالعمل ارزیابی اجتماعی طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری، اظهار کرد: شهرداری باید این موضوع را با جدیت پیگیری و از اجرای آن در پروژه‌ها غافل نشود.

رضوان سلماسی با تاکید بر اهمیت انجام ارزیابی اجتماعی برای تمام پروژه‌های شهری، بیان کرد: ضروری است ضوابط و سازو کاری در شهرداری تدوین شود تا ارائه­ خدمات و تسهیلات از سوی شهرداری به بخش خصوصی در پروژه‌های سرمایه گذاری و مشارکتی به ارائه ارزیابی اجتماعی پروژه‌های مدنظر از سوی سرمایه گذار مشروط گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی زمان ارائه بودجه­ شهرداری جهت تصویب در شورا لازم است با توجه به مصوبه­ مذکور شورا، در بودجه‌ی سال ۹۹ مبلغ مورد نیاز ارزیابی اجتماعی پروژه‌های تأثیرگذار شهری توسط شهرداری، در سه مرحله‌ی قبل، حین و بعد از اجرا در بودجه پیش­بینی شود.

رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و اداری شورای شهر همدان گفت: در انجام کار‌ها ابتدا باید اهداف را تدوین کرده و شاخص‌ها را برای حل مشکلات مشخص کرد.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها رضایت کامل ایجاد نمی‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم ارزیابی فرهنگی اجتماعی را در اجرای طرح‌ها لحاظ کنیم باید چندین شاخصه مشخص برای این موضوع تعریف کرده و اجرای پروژه بر اساس این شاخص‌ها مدنظر باشد، اما اینکه بخواهیم تمامی الگو‌های متداول را در بحث حفظ حقوق شهروندی لحاظ کنیم، قطعا در تمامی پروژه‌ها به جمع بندی کامل نمی‌رسیم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در تمدن نوین اسلامی باید از شاخصه‌های خوب تمدن شرق و غرب را که با ساختار تمدن اسلامی سازگار دارد بهره گرفت، افزود: نخبگان جامعه، نمایندگان مردم و دانشگاهیان باید در خصوص مطالبه گری ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه‌ها پیشرو باشند.

اکبر کاووسی امید اضافه کرد: با توجه به مشکلات موجود زیست محیطی حرکت به سمت ارزیابی فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها امری ضروری است.

کاووسی با تاکید بر اینکه باید به سمت عملیاتی کردن ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه‌ها حرکت کرد گفت: در بودجه ریزی سال ۹۹ پروژه‌های بزرگ همه باید ارزیابی فرهنگی اجتماعی داشته باشند و هیچ پروژه‌ای بدون ارزیابی اجتماعی و فرهنگی را قبول نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار