شهردار همدان گفت: پس از کشور چین دومین موزه جهانی جاده ابریشم در همدان تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 21 November 2019
شهردار همدان گفت: پس از کشور چین دومین موزه جهانی جاده ابریشم در همدان تاسیس می‌شود.


دومین موزه جهانی جاده ابریشم در همدان تاسیس می‌شود

به گزارش تابناک همدان، از تسنیم، همایش نقش رویداد‌های بین المللی در توسعه صنعت گردشگری با حضور معاون عمرانی استاندار همدان، شهردار، رئیس شورای شهر، تنی چند از اعضای شورای شهر همدان و فعالان بخش خصوصی در تالار قرآن برگزار شد.

گردشگری محور توسعه همدان

معاون عمرانی استاندار همدان در این همایش با بیان این که گردشگری به عنوان محور توسعه همدان برگزیده شده است اظهار داشت: در اتخاذ تصمیم دلایل متعددی دخیل بوده است.

وی با بیان این همدان خود گوهر گران‌بهایی است که می‌تواند بدون کمترین اقدام عمرانی جذب گردشگر کند گفت: ایجاد ثروت از دیگر دلایل انتخاب گردشگری به عنوان محور توسعه استان است.

معاون عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: صنعت گردشگری از جمله صنایع زودبازده است و به عمین دلیل سریع‌تر ایجاد ثروت می‌کند.

با اشاره به این که همدان در صنایع دستی حرف زیادی برای گفتن دارد تصریح کرد: با برندسازی برای صنایع دستی استان همدان از جمله مبل و منبت قصد داریم توجه دنیا را به همدان جلب کنیم.

وی تاکید کرد: اتفاقات خوبی در زیرساخت‌های استان همدان افتاده است که از آن جمله می‌توان به توسعه راه آهن و فرودگاه همدان اشاره کرد. ضمن آن که با همت شهرداری همدان نهضت پیاده‌راه سازی در همدان آغاز شده و پیاده راه بوعلی به یک برند برای شهر همدان تبدیل شده است. 

موزه جهانی جاده ابریشم در همدان

شهردار همدان نیز در این همایش با بیان این که همه می‌خواهند همدان به حق واقعی خود در صنعت گردشگری برسد اظهار داشت: رویداد‌های ملی و بین‌المللی که در همدان برگزار شده در سطح کشور بی‌نظیر بوده است. 

عباس صوفی افزود: در برگزاری رویداد‌ها استاندارد‌های بین المللی را رعایت کردیم و میزبان شایسته‌ای برای میهمانان خارجی و داخلی بودیم. 

وی با اشاره به این که غارعلیصدر در دنیا بی‌نظیر است و ابن سینا شخصیتی است که خیلی از پزشکان دنیا علاقه دارند به شهر آرامگاه وی سفر کنند گفت: چرا باید اصفهان سالانه ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی داشته باشد، اما سهم همدان از گردشگران خارجی حداکثر ۲۰ هزار نفر باشد؟ 

شهردار همدان با اشاره به این که برای جذب گردشگر در همدان ابتدا باید ویترین را خوب بچینیم عنوان کرد: متولی گردشگری در کشور وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در همدان باید با برنامه‌ریزی مناسب همه دستگاه‌ها را برای توسعه گردشگری همدان به کار بگیرد. 

صوفی تاکید کرد: شورای شهر همدان با نگاه مثبت به توسعه گردشگری در همدان پذیرفت عوارض هتل سازی در همدان رایگان باشد. 

وی با اشاره به این که در شرایط اقتصادی کشور برگزاری همایش‌های بین المللی کار دشواری است تصریح کرد: برگزاری چندین رویداد بین المللی و گردشگری در همدان در سال گذشته و امسال باعث توجه جهانیان و مسئولان کشوری به همدان شد. 

شهردار همدان با اشاره به فواید برگزاری همایش جاده ابریشم در همدان گفت: آقای ایوبی در سفری که به همدان داشت قول داد: با تایید یونسکو دومین موزه جاده ابریشم پس از کشور چین در همدان تاسیس شود. 

صوفی تصریح کرد: ایشان وعده دادند اولین نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم هم سال آینده در همدان برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار