رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ورود سرماگذار جهت اجرای پروژه های گردشگری نیازمند تعریف زیرساختهای اولیه است و تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری آماده شده است که باید سرمایه گذار بر اساس همان نقشه ها، طرح ها را اجرایی کند.
کد خبر: ۷۸۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 13 October 2019

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ورود سرماگذار جهت اجرای پروژه های گردشگری نیازمند تعریف زیرساختهای اولیه است.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد،سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا پیرامون بررسی پروژه های سرمایه گذاری شهرداری اظهار کرد: تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری آماده شده است که باید سرمایه گذار بر اساس همان نقشه ها، طرح ها را اجرایی کند.

قراباغی با تاکید بر اینکه زمینه و بستر حضور سرمایه گذاران باید در همدان فراهم شود، اظهار کرد: در این راستا باید علاوه بر توجه به سرمایه‌گذاران خارجی، زمینه ورود سرمایه‌گذاران داخلی را نیز ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: اقداماتی که دفتر مطالعات شهرداری برای حوزه گردشگری انجام داده باید با برنامه و با هدف مشخصی پیش برود و برنامه ریزی مناسبی برای فراخوان طرح ها داشته باشد.

وی با اشاره به پیش بینی احداث ۶۵۶ ویلا در پروژه پارک ملل، اظهار کرد: احداث این ویلاها اتفاق مبارکی است که در صورت تحقق امر، تغییرات محسوسی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

قراباغی به طرح‌های مطالعاتی شهرداری همدان در خصوص سرمایه‌گذاری اشاره کرد، افزود: نکته حائز اهمیت نقشه های اولیه این طرح ها است که باید در کمیسیون های تخصصی خدمات شهری، فنی و عمرانی، معماری شهرسازی و اقتصادی شورا مورد بررسی قرار گیرند.

وی یکی از آسیب‌های اجرای پروژه ها را عدم اجرای درست طرح ها دانست و گفت: گاها مشاهده می شود بعضی از پروژه ها بر اساس طراحی صورت گرفته پیش نرفته و پس از شروع کار تبدیل به پروژه دیگر می شود که این امر آسیب جدی در معرفی شهر و استان محسوب می شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: انتظار می رود هر چه سریعتر پروژه های طراحی شده  به سازمان سرمایه‌گذاری ارائه شده و بحث فراخوان سرمایه گذاری نیز صورت پذیرد.

قراباغی با بیان اینکه در بودجه ریزی سال ۹۸ اعتباراتی برای تعدادی از پروژه ها لحاظ شده، افزود: پروژه هایی همچون پارک ولایت، جزو برنامه‌های بودجه ۹۸ است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد و امیدواریم این پروژه هایی که دفتر مطالعات شهرداری و مرکز مطالعات شورا تدوین و تعریف کرده‌اند به مرحله اجرا درآیند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای شهر همدان هم در این جلسه اظهار کرد: تدوین و طراحی پروژه ها باید به گونه‌ای باشد که تبدیل به فرصت شده و بتواند سرمایه‌های کلانشهرها را جذب کند.

جواد گیاه شناس اضافه کرد با توجه به نزدیکی همدان به پایتخت انتظار می رود پروژه ها به گونه ای باشند که بتوانند سرریز سرمایه های تهران را به همدان جذب کند.

گیاه شناس همچنین به جذب توریست های گردشگری خارجی اشاره کرد و یادآور شد: باید از فرصت حضور گردشگران مذهبی نیز برای جذب در همدان استفاده کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان به پروژه‌های شهرداری از جمله احداث پارک اکباتان در جاده ملایر اشاره کرد و یادآور شد: از مسیر دوراهی سد "جاده ملایر" تا دوراهی تفریجان باغات کمتر وجود ندارد و در احداث این پارک تخریب باغ نخواهیم داشت و تعداد درختانی که در این مسیر وجود دارد می‌تواند در مسیر بلوار مسیر دسترسی قرار گیرد و از تخریب آنها جلوگیری شود.

علی فتحی تاکید کرد: شهرداری باید به موازات کار مطالعاتی و طراحی پروژه ها به تملک زمین در مکان های مورد نظر اقدام کند.

معاون شهرسازی شهرداری همدان در این جلسه به ارائه و تشریح  طرح‌های مطالعاتی و پروژه‌های شهرداری پرداخت و گفت: مطالعات مورد نظر برای طرح های سرمایه گذاری صورت گرفته و پروژه آماده سرمایه‌گذاری است.

امیر فتحیان نسب پروژه های مورد نظر را شامل پارک کوهستان، باغ پرندگان، خانه پوستی زاده و پارک طبیعت اکباتان، مجموعه ورزشی تنیس و خانه بوم گردی پوستی زاده،  برشمرد و یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته پیش‌بینی جذب سرمایه گذاری برای این پروژه ها حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار