علی مالمیر برگزاری همایش جهانی «راه ابریشم» را در توسعه گردشگری ایران و همدان موثر دانست و با بیان اینکه تنوع فرهنگ‌ها و آداب و سنن کشور‌های حاشیه «جاده ابریشم» به جذابیت تاریخی این جاده افزوده است، عنوان کرد: راه ابریشم به علت قدمت بالا و عبور از کشور‌های مختلف یکی از جاذبه‌های گردشگری دنیا به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۸۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 21 September 2019
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برگزاری همایش جهانی «راه ابریشم» برای نخستین بار در ایران و به میزبانی همدان گفت: ششمین نشست جهانی «راه ابریشم» با موضوع پیگیری ثبت زنجیره‌ای این جاده توسط کشور‌های مختلف، بررسی نشست‌های قبلی و گفت‌وگوی ادیان هفته اول مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مالمیر موضوع ارتباطات را از ضرورت‌های تاریخ بشر عنوان کرد و افزود: تمدن‌های مختلف به منظور تأمین نیاز‌های اقتصادی و تعاملات فرهنگی خود از جاده‌ای استفاده می‌کردند که به علت سابقه طولانی در مبادله ابریشم به «جاده ابریشم» معروف شده بود.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم از شرق آسیا تا مدیترانه پیش رفته و ایران نیز به علت موقعیت جغرافیایی خود در دل این جاده جای دارد، اضافه کرد: همدان با سابقه تمدن و تاریخ چند هزار ساله در مبادله کالا و فرهنگ «جاده ابریشم» نقش مهمی داشته است.

مالمیر با اشاره به برگزاری همایش جهانی «راه ابریشم» برای نخستین بار در ایران و به میزبانی همدان بیان کرد: ششمین نشست جهانی «راه ابریشم» با موضوع پیگیری ثبت زنجیره‌ای این جاده توسط کشور‌های مختلف، بررسی نشست‌های قبلی و گفت‌وگوی ادیان هفته اول مهرماه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش جهانی «راه ابریشم» را در توسعه گردشگری ایران و همدان موثر دانست و با بیان اینکه تنوع فرهنگ‌ها و آداب و سنن کشور‌های حاشیه «جاده ابریشم» به جذابیت تاریخی این جاده افزوده است، عنوان کرد: راه ابریشم به علت قدمت بالا و عبور از کشور‌های مختلف یکی از جاذبه‌های گردشگری دنیا به شمار می‌رود.

مالمیر اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان را فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های آن عنوان کرد و گفت: حضور معاون آسیا و اقیانوسیه و اعضای یونسکو و سایر میهمانان این همایش در همدان در معرفی آثار تاریخی و طبیعی این خطه به جهانیان موثر خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از این همایش، آن را فرصتی برای توسعه گردشگری همدان خواند و در ادامه جنبه علمی همایش را برای دانشجویان و اساتید دانشگاه مفید خواند.

مالمیر با بیان اینکه پنل‌های مختلفی با موضوعات فنی و تخصصی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در طول همایش برگزار می‌شوند، گفت: خروجی این همایش لزوما ثبت جهانی آثار همدان نیست بلکه زمینه انجام این کار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم فرامرزی است، یادآور شد: برگزاری مستمر و تداوم رویداد‌های بین المللی در همدان باعث رونق گردشگری در این استان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار