سید رسول حسینی اظهار داشت: تویسرکان ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه امسال میزبان دهمین همایش ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف است.
کد خبر: ۷۸۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ 16 September 2019
فرماندار تویسرکان گفت: همزمان با دهمین همایش ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دست باف تویسرکان، پژوهشکده گردو در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم،وی افزود: ایجاد یک پژوهشکده علمی و تحقیقاتی می‌تواند از اثرگذاری بالا و قابل توجهی در افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات بخش گردو در شهرستان تویسرکان برخوردار باشد.

حسینی از حضور کارشناسان و متخصصان باغداری کشور ترکیه به عنوان بخشی از میهمانان خارجی دهمین همایش ملی گردوی تویسرکان خبر داد و بیان کرد: مدیریت دانشگاه علمی و کاربردی نیز برای همکاری علمی با پژوهشکده گردوی تویسرکان اعلام آمادگی کرده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر سرفصل‌های کتاب‌های آموزشی مرتبط با باغداری گردو در عناوین کتاب‌های دانشگاه علمی کابردی وجود ندارد، اما ایجاد ارتباط سازنده بین این دانشگاه و پژوهشکده گردوی تویسرکان در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه شهرستان تویسرکان با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع گردشگری، محصولات باغی و کشاورزی و صنایع دستی به ویژه مبل و منبت می‌تواند هر دو ماه یک بار حداقل میزبان یک همایش محلی باشد افزود: محصولاتی مانند سیر و سماق و دیگر سوعات شاخص تویسرکان باید توسط تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به سراسر کشور معرفی شوند.

حسینی همچنین ظرفیت تولید گیاهان دارویی در شهرستان تویسرکان را مطلوب دانست و عنوان کرد: همایش ملی گردو علاوه بر معرفی ظرفیت‌های عظیم شهرستان تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی ایران در این بخش باید معرف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، هنری، تاریخی و اجتماعی باشد.

به گزارش تسنیم، تویسرکان ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه امسال میزبان دهمین همایش ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف در جوار بارگاه حضرت حبقوق نبی (ع) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار