کامران گردان، رئیس شورای شهر به خاطر این اتفاق عصبانی شد و بعد از بیان این جمله که «قرار بود آقای صوفی قبل از تصمیم و اقدام با من صحبت کند» بلافاصله با شهردار تماس گرفت و نسبت به این اقدام معترض شد، بعد از تماس نیز به جمع حاضر گفت: «شهردار می‌گوید موضوع را به بنده گفته است در صورتی که به او گفتم قبل از تصمیم و اقدام با من صحبت کند».
کد خبر: ۷۷۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 12 August 2019

تغییر معاون فرهنگی شهرداری همدان باعث اعتراض تعدادی از اعضای شورای شهر همدان و تعطیلی صحن شورا شد.

به گزارش فارس، سی و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد، جلسه‌ای که جواد گیاه شناس، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در آن خبر از عزل سعید خوشبخت معاون فرهنگی شهرداری توسط شهردار داد.

گیاه‌شناس در این زمینه گفت: آقای شهردار؛ «خوشبخت» را از ریاست سازمان فرهنگی شهرداری برکنار و روح‌الله وجدی را به جای او به عنوان سرپرست انتخاب کرده است؛ گویا آقای مردانی را هم برکنار کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: به نظر می‌رسد این اتفاق صبح امروز و با نظر کمیسیون فرهنگی شورا رخ داده است.

کامران گردان، رئیس شورای شهر به خاطر این اتفاق عصبانی شد و بعد از بیان این جمله که «قرار بود آقای صوفی قبل از تصمیم و اقدام با من صحبت کند» بلافاصله با شهردار تماس گرفت و نسبت به این اقدام معترض شد، بعد از تماس نیز به جمع حاضر گفت: «شهردار می‌گوید موضوع را به بنده گفته است در صورتی که به او گفتم قبل از تصمیم و اقدام با من صحبت کند».

عسگریان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا ادامه داد: گفته‌ایم با نظر یک نفر نمی‌شود مدیر را تغییر داد در این صورت شاید من هم بگویم فردی را تغییر دهید؛ مگر می‌شود؟!

وی ادامه داد: آقای وجدی زیر نظر بنده در مرکز مطالعات شهرداری فعالیت داشت و فردی کاری است، اما معتقدم ظرفیت کمی برای قبول این مسئولیت دارد.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق اخلاقی نیست و باید پاسخگوی مردم باشیم افزود: با عزل و یا جایگزینی آقای خوشبخت کار نداشتیم، اما نباید شاهد این آمدن‌ها و رفتن‌ها باشیم.

در این لحظه عسگریان به همراه مریم روانبخش؛ رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و جواد گیاه شناس رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

عسگریان: برخی از دوستان پشت پرده کار‌هایی انجام می‌دهند

وقتی به ترک جلسه از سوی آن‌ها اعتراض شد، عسگریان گفت که با اجازه رئیس جلسه خارج شده‌ام.

رئیس شورا خطاب به معترضان گفت: «آیا در اعتراض به من خارج می‌شوید یا شهردار» که گیاه‌شناس پاسخ داد «در اعتراض به شهردار».

گردان درصدد بود ادامه جلسه را پیگیری کند بنابراین خطاب به معاون مالی شهردار که در جلسه حضور داشت اظهار کرد: ۳۰ درصد از حقوق شما محقق شده است و ۷۰ میلیارد تومان توافق کرده‌ایم که باید در ۶ ماهه دوم ۴۲۰ میلیارد تومان محقق کنید.

بعد هم ادامه داد: ۷۰ میلیارد تومان تعیین شده و باید ۳۵۰ میلیارد تومان محقق کنید که در واقع ورشکستگی است و این ماحصل کار شماست.

در همین اثنا حمید بادامی به عنوان نایب رئیس شورا اظهار کرد: فضای جلسه طوری است که در خصوص بودجه نمی‌توانیم به درستی تصمیم بگیریم و با خروج برخی از اعضا، جلسه رسمیت ندارد، بنابراین بگذاریم روز سه‌شنبه در این خصوص صحبت کنیم.

همین موضوع باعث شد رئیس شورا دوباره بخواهد معترضان به جلسه برگردند، اما باز هم موافقت نکردند.

عسگریان با بیان اینکه اجازه بدهید در اعتراض به این تغییر جلسه را ترک کنم اظهار کرد: «برخی از دوستان پشت پرده کار‌هایی انجام می‌دهند» البته در این جا خطابش به سلماسی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بود.

سلماسی خطاب به عسگریان گفت: «چرا جلسه را ترک کرده‌اید بنشینید صحبت کنیم» که او هم پاسخ داد «با اجازه رئیس شورا جلسه را ترک کرده‌ام».

عسگریان با بیان اینکه به آقای شهردار گفته‌ام «احترام بگذارید و با نظر ۱۱ عضو شورا هماهنگ کنید نه نظر دو یا سه نفر» باز هم اعتراض خود را نشان داد.

سلماسی در جواب عسگریان گفت: منظور از دو یا سه نفر من هستم، بنده هیچگاه راجع به یک نفر نظر نداده‌ام و همیشه در مورد عملکرد‌ها گفته‌ام.

عسگریان خطاب به سلماسی و انتقاد از عملکردش در حوزه فرهنگی ادامه داد: بگویید در حوزه فرهنگی شهرداری چقدر پیشرفت داشته‌ایم؟! که سلماسی جواب داد: این صحبت‌ها جالب نیست.

بادامی‌نجات هم در دفاع از سلماسی وارد بحث شد و گفت: خانم سلماسی در حوزه فرهنگی عملکرد خوبی داشته است.

فتحی:این موضوعات با هدف زدن آقای صوفی انجام می‌شود

بار دیگر از معترضان که ایستاده بودند و می‌خواستند جلسه را ترک کنند خواسته شد برگردند، اما بازهم موافقت نکردند.

عسگریان عنوان کرد «شهرداری برای اعضای شورای شهر احترام قائل نمی‌شود» که فتحی پاسخ داد: این موضوعات با هدف زدن آقای صوفی انجام می‌شود؛ حالا هم دارند جور دیگری او را می‌زنند.

در پایان هم رای‌گیری برای تعطیلی جلسه انجام شد که اعضای حاضر نیز موافقت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار