رییس دانشگاه ابن سینای همدان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر دانشجو در دانشگاه بوعلی مشغول تحصیل هستند که سالانه ۳ هزار نفر ورودی جدید به این مجموعه افزوده می‌شود و ۸۰۰ نفر دانشجوی دکترا، ۲۲۰۰ نفر ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۷۶۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 17 July 2019

رییس دانشگاه ابن سینای همدان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر دانشجو در دانشگاه بوعلی مشغول تحصیل هستند که سالانه ۳ هزار نفر ورودی جدید به این مجموعه افزوده می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، یعقوب محمدی فر در جمع خبرنگاران، افزود: در دانشگاه ابن سینا ۸۰۰ نفر دانشجوی دکترا، ۲۲۰۰ نفر ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در بالندگی جامعه و قوی‌تر کردن مسئولیت آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: تمام ارکان جامعه و بخصوص دانشگاه‌ها باید با رسانه در تعامل باشند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی بیشتر از کشور‌های همسایه است، گفت: ظرفیت جذب دانشجویان خارجی امروز از صفر درصد به ۲۰۰ دانشجو رسیده که بیشتر به صورت بورسیه و شهریه‌پرداز است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رشته ایرانشناسی به دانشگاه بوعلی سینا افزوده شد، ادامه داد: رشته جدید برای سالتحصیلی جدید نخواهیم داشت، اما برای رشته‌های ارتباطات، حقوق بین الملل، روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه، هنر و سرمایه گذاری مجوز‌های لازم را گرفته ایم.

محمدی فر ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما تخصص و مهارت در مرحله ثانویه قرار گرفته که پایه این مشکل در آموزش و پرورش است چرا که آن‌ها دانش آموزان را بدون مهارت به جامعه تحویل می‌دهند.

وی درباره جایگاه دانشگاه بوعلی در بین سایر دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: در رنکینگ بین المللی این دانشگاه هزار و هشتصد و بیست و پنجمین دانشگاه در دنیا، پانصد و شصت و یکمین در آسیا و بیست و سومین دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور و در بین دانشگاه‌های جامع هشتمین دانشگاه است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در خصوص ایجاد و تاسیس دانشگاه D۸ گفت: تاسیس این دانشگاه به دلیل نداشتن زیرساخت کار دشواری است، اما تاکنون اساسنامه آن به تصویب رسیده و وزارت علوم نیز همکاری لازم را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل این است که هنوز دانشگاه D۸ تاسیس نشده، اما ردیف بودجه مستقیم از مجلس شورای اسلامی گرفته شده است.

دبیرکل اجرایی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور نیز گفت: هدف اصلی از ما برگزاری این المپیاد عمومی کردن این ورزش در بین جوانان و دانشجویان است.

دکتر مهرداد عنبریان با بیان اینکه هرچه در مسئولیت پذیری دانشجویان را پرورش دهیم مدیران توانمندی را به جامعه تحویل خواهیم داد، اظهار کرد: در ۹ رشته والیبال ۴ نفره، بسکتبال ۳ نفره، آمادگی جسمانی، فریزبی، طناب زنی، فوتبال گل کوچک، هفت سنگ مهارتی، پرتاب دارت و هندپلو پذیرای دانشجویان خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه برآورد حضور هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۱۳۳ دانشگاه از ۳۱ استان کشور را داریم که ثبت نام دانشجویان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: از استان همدان ۵ تیم و ۳۰ نفر از دانشگاه‌های بوعلی، پیام نور، صنعتی و ... از سوم تا هشتم مردادماه در این المپیاد حضور خواهند شد.

 دبیرکل اجرایی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان با بیان اینکه مسابقات اجتماعی ۵ روز و مسابقات انفرادی ۳ روز طول خواهد کشید، یادآور شد: مراسم افتتاحیه مسابقات ۴ مرداد ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن امام علی (ع) با حضور وزیر علوم برگزار خواهد شد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز گفت: حداکثر ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه ۴۱۰۰ نفر است که حدود ۲۵۰۰ نفر ویژه دختران و ۱۶۰۰ نفر ویژه پسران است.

دکتر اسدالله نقدی با بیان اینکه تأکید و اقبال خانواده‌ها به اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه زیادی است و ما مجبور به تأمین امکانات خوابگاهی هستیم، ادامه داد: ۱۸ بلوک خوابگاهی در همدان داریم که ۱۰ بلوک دخترانه و ۸ بلوک پسرانه است.

وی با بیان اینکه ۱۵۵۴ دانشجو خوابگاه‌های ترم جدید را رزرو کردند، تأکید کرد: خیرین در شهر همدان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر به ساخت خوابگپاه ورود پیدا کردند و با وجود اینکه بیشتر دانشجویان از قشر ضعیف و متوسط هستند، ضرورت ورود خیرین بیش از پیش احساس می‌شود.

نقدی تصریح کرد: ۵۸ انجمن علمی در دانشگاه بوعلی داریم که بیش از ۴۵ مورد آن فعال است که انجمن کارآفرینی نیز در بین آن‌ها وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار