استاندار همدان در آیین گشایش مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر جهت‌گیری خوبی در صنعت گردشگری و میراث فرهنگی انجام شده است، گفت: همدان ۱۳ سال گذشته به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران انتخاب شد و در سال گذشته نیز توانست عنوان پایتخت گردشگری آسیا را به دست آورد.
کد خبر: ۷۶۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 11 July 2019

استاندار همدان در آیین گشایش مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر جهت‌گیری خوبی در صنعت گردشگری و میراث فرهنگی انجام شده است، گفت: همدان ۱۳ سال گذشته به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران انتخاب شد و در سال گذشته نیز توانست عنوان پایتخت گردشگری آسیا را به دست آورد.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه افتتاح مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور می‌تواند در تأثیرگذاری نیروی آموزش‌دیده و ماهر به منظور توسعه و رونق جذب گردشگر مثمر ثمر باشد، افزود: امروز محور توسعه استان توجه به بخش خصوصی و رونق تولید است و طی سالهای اخیر جهت گیری که در گردشگری صورت گرفته و راهی که سازمان گردشگری در استان در پیش گرفته بسیار درست است .

سید سعید شاهرخی افزود: استان همدان به عنوان نماینده کشور و  پایتخت گردشگری  در سال ۲۰۱۸ انتخاب شدکه افتخار بزرگی بر تارک استان است.

وی با بیان اینکه پایتخت تاریخ و تمدن و پایتخت گردشگری و پایتخت کشورهای آ سیایی این افتخارات با لابی به دست نیامده است خاطر نشان ساخت:  به دلیل پیشینه و تاریخ بزرگی که داریم این افتخارات را کسب کرده ایم.
 
وی یادآور شد:  کسی که میخواهد ایران  را ببیند با گردش در استان همدان و داشته هایش  مثل تپه هگمتانه و ۱۸۰۰ آثار تاریخی میتواند ایران را یکجا ببیند و این آثار باعث شد ما در جهان  مطرح شویم.

سید سعید شاهرخی افزود: این تخت و جایگاه را به مدیران و نمایندگان توصیه کرده ام که حفظ کنند و سرابهای بی بدیل در نهاوند و غار علیصدر و صنایع دستی شهر لالجین ودر جنوب استان شهر ملی مبل و منبت ملایر که تصمیم داریم که آن را گسترش دهیم که از داشته های استان همدان است که باید در حفظ و احیای آنها کوشا باشیم.
 
استاندار افزود:  خوشبختانه زیر ساخت های خوبی داریم از جمله افزایش ظرفیت هتلها و غیره را داریم و به سازمان فنی و حرفه ای و مدیران و نمایندگان تبریک عرض میکنم.

شاهرخی افزود: برای توسعه کشور نیاز به نیروی مهارت دیده داریم و اینجا مرکزی است که میتواند مهارت ارایه دهد.

استاندار همدان خاطر نشان ساخت؛ محور توسعه تولید توجه به رونق تولید با حمایت از بخش خصوصی است از بخش خصوصی کمال تشکر را داریم.

مرکز آموزش هتلداری غرب کشور گردشگری همدان را رونق می‌دهد.

استاندار همدان با اشاره به وجود یک‌هزار اثر تاریخی در استان همدان گفت: یک‌هزار و  ۸۰۰ اثر تاریخی همدان امروز ثبت ملی شده و ما مصمم هستیم همدان را به عنوان پایتخت گردشگری آسیا حفظ کنیم.

وی ادامه داد: همدان با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری باید هرساله شاهد رویداد ملی و فراملی در کشور باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در جنوب استان وجود مبل و منبت ملایر و تویسرکان ظرفیت خوبی در صنعت گردشگری است تصریح کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان گردش مالی از فروش مبل و منبت در ملایر منجر به توسعه اقتصادی و گردشگری استان است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور می‌تواند در تأثیرگذاری نیروی آموزش‌دیده و ماهر به منظور توسعه و رونق جذب گردشگر مثمر ثمر باشد تصریح کرد: امروز محور توسعه استان توجه به بخش خصوصی و رونق تولید است که باید مورد توجه قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار