مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: مداح، سخنران، هیئت دار، نماینده مجلس و مردم عامه اگر میخواهند در مسیر تمدن سازی حرکت کنند باید کسرت هارا به وحدت برسانند تا امت واحد تشکیل شود.
کد خبر: ۷۶۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 11 July 2019
حجت الاسلام محمد هادی نظیری با بیان اینکه خداوند انسان را آفرید و انبیا را برای هدایت آنان درمسیر تعالی فرستاد، گفت: اولیا الهی آفریده شدند تا یک جامعه توحیدی ساخته شود و تمام اجزای آن حرکت دهنده به سمت توحید باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام نظیری درهمایش مداحان و شعرای دینی با اشاره به اینکه وظیفه ماست همان نقشی که انبیا بازی کردند را دنبال کنیم، اظهار کرد: تلاش شعرا، مداحان و ثنا یک جامعه ایمانی باید به گونه‌ای باشد تا به یک جامعه توحیدی برسیم واگر خلاف این عمل شود یعنی خلاف مشی شهدا عمل کرده ایم.

حجت الاسلام نظیری ادامه داد: ما به دنبال تمدن سازی هستیم یعنی یک بین الملل تشکیل شود که حرکت آحاد مردم به سمت کمال باشد که این امر تضمین کننده سعادت اخروی است.

حجت الاسلام نظیری یادآور شد: امام رضا (ع) برای تحقق جامعه توحیدی روایاتی بیان فرموده که هم راهبرد وهم راهکار ارائه می‌دهد طوری که اگر کسی به این روایت عمل کند به بالاترین درجه قرب رسیده است.

وی به این روایت اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) در این روایت نورانی فرموده است که عقل انسان کامل نمی‌شود مگر اینکه به این ۱۰ خلصت دست یابد.

حجت الاسلام نظیری به خصلت‌های انسان با ایمان اشاره کردو گفت: کسی از او بجز خیر انتظاری ندارد، عمل خیر را از دیگران بزرگ می‌پندارد و عمل خیر خود را کوچک می‌پندارد، از کمک رسانی به دیگران خسته نمی‌شود، همیشه در طلب علم است، فقر را بیشتر از غنائی می‌خواهد، ذلتش در مقابل خدا را بیشتر از عزت در مقابل دشمن می‌خواهد.

وی اضافه کرد: انسان با ایمان هر چقدر ناشناخته عمل خیر انجام دهد خوشحال‌تر است و همه انسان‌ها را با تقوا می‌بیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار