کد خبر: ۷۶۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 09 July 2019
در حالی روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه نخستین مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری غرب کشور در همدان و در سایت فنی و حرفه‌ای مریانج افتتاح خواهد شد، که این مرکز می‌تواند موتور محرک توسعه گردشگری استان همدان باشد.

این مرکز که در ۶ هزار متر مربع زیربنا و در سه طبقه و با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان احداث شده است، ماوایی خواهد بود برای علاقمندان به صنعت گردشگری، هتل‌داری و نیز صنایع دستی تا با فراگیری آموزش‌های مهارتی لازم گام در راهی نهند که #توسعه_اقتصادی آینده #ایران بر مبنای آن یعنی #گردشگری خواهد بود.

مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری غرب کشور که با پیگیری مسئولین وقت استان به ویژه دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی در سال ۱۳۸۵ استارت آن زده شد، بعد از یک دوره طولانی مسکوت ماندن در دولت دوازدهم با پیگیری‌های سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان و معاونین وی به ویژه محمودرضا عراقی، معاون امور عمرانی استانداری همدان و با تلاش و همت پرسنل اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با مدیریت وهب مختاران، مدیرکل جوان و خوش فکر این مجموعه و با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ویژه علی مالمیر بالاخره تکمیل و شروع به‌کار خواهد کرد تا همدان این بار در حوزه #آموزش_گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مرکز که در نوع خود در کشور کم‌نظیر است از پتانسیل‌های بالایی در حوزه آموزش‌های تخصصی بهره‌مند بوده که با برگزاری مراسم افتتاحیه، یک راه طولانی شروع خواهد شد.
 
در حال حاضر و به ویژه بعد از برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در سال ۲۰۱۸ در استان همدان، نگاه جامعه گردشگری در ایران و حتی دنیا به همدان معطوف شده است و با راه‌اندازی این مرکز گامی بزرگ در راستای توسعه علمی صنعت گردشگری و هتل‌داری در همدان و به تبع آن غرب کشور برداشته خواهد شد.
 
مبحث توجه به نیروی انسانی آموزش دیده و کاربلد در بخش‌های مختلف گردشگری، هتل‌داری و صنایع دستی از جمله موارد بسیار مهم و اساسی است که توجه به آن می‌تواند شکوفایی گردشگری در هر منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد و این مهم‌ترین رسالت این مرکز است.

بدون شک توسعه زیرساخت‌های گردشگری بدون توجه به توسعه نرم‌افزاری و ارتقاء سطح کیفی نیروی انسانی نمی‌تواند مثمرثمر باشد و امروزه آموزش در دنیا حرف اول را می‌زند، بنابراین این مرکز می‌تواند همان حلقه مفقوده توسعه گردشگری استان همدان و حتی غرب کشور باشد.

این مرکز در همین بدو فعالیت تعامل مناسبی با سایر بخش‌های فعال در حوزه گردشگری، هتل‌داری، صنایع دستی، صنایع غذایی و دیگر حوزه‌های مرتبط ایجاد کرده است. امری که در جامعه ما کاری سخت و دشوار بوده و اساسا فرهنگ کار مشارکتی در بین بخش‌های مختلف جامعه بسیار پایین است، اما این مرکز به خوبی توانسته تا این جای کار به این مقوله جامعه عمل بپوشاند.

و کلام آخر اینکه افتتاح مرکز می‌تواند #امید را در دل همه فعالان بخش‌های مختلف گردشگری زنده کند و آنان را به آینده کاری که شروع کرده یا سال‌هاست دارند خاک آن شغل و حرفه را می‌خورند، خوش‌بین کند. قطعاً آینده اقتصاد دنیا در دست صنعت گردشگری خواهد بود و ایران اسلامی عزیز راهی جز توسعه این صنعت ندارد و استان همدان با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند سهم قابل توجهی از #بازار_گردشگری ایران را به خود اختصاص دهد که آموزش گام بزرگی در این راستا است. همین.

۱۸ تیرماه ۱۳۹۸
مهردادحمزه 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار