عاطفه زارعی با بیان اینکه این جشنواره چند هدف مهم و اساسی را دنبال می‌کند گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از راه‌های مهم در شناخت انسان نسبت به خود، ائمه اطهار و خداوند است.
کد خبر: ۷۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 19 May 2019
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان، ۲۸ خردادماه را آخرین مهلت شرکت در جشنواره دانست.

به گزارش فارس، زارعی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: این جشنواره در چهارمین دوره متوالی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره چند هدف مهم و اساسی را دنبال می‌کند گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از راه‌های مهم در شناخت انسان نسبت به خود، ائمه اطهار و خداوند است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یکی از اهداف جشنواره را گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) دانست و افزود: افزایش ساعت مطالعه نیز از رهگذر برگزاری جشنواره رضوی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با تأکید بر سیره امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود گفت: بخش ویژه سیره امام جواد (ع) نیز در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

زارعی بیان کرد: مطالعه کتاب‌های معرفی شده در آن می‌تواند گامی مؤثر در راستای برقراری ارتباطی سازنده و عمیق بین مخاطبان و ائمه معصومین (ع) به ویژه کودکان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا» معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه عادت به مطالعه در سنین کودکی در افراد نهادینه شود تصریح کرد: در این راستا جشنواره رضوی توجه ویژه‌ای به بخش کودک و نوجوان دارد و برنامه‌های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان بخش کودک می‌توانند به یکی از دو شیوه «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی» اقدام کنند و با ترسیم نقاشی از جذاب‌ترین بخش مورد علاقه کتاب در برگه‌های مسابقه و یا ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب و یا خواندن بخش‌های جذابی از کتاب، در این جشنواره شرکت کنند.

 زارعی تاکید کرد: نوجوانان نیز می‌توانند به دو شیوه ترسیم نقاشی از جذاب‌ترین بخش کتاب در برگه‌های مسابقه نقاشی و پاسخگویی به سوالات چهار گزینه‌ای به صورت مکتوب و الکترونیکی بر اساس کتاب‌های معرفی شده در جشنواره شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتاب می‌تواند عاملی مؤثری در تحکیم پایه‌های خانواده و ایجاد ارتباطات صمیمانه بین اعضا باشد گفت: ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و یا منابع آزاد مرتبط با موضوع در جمع یا گروه‌های مختلف به ویژه خانواده، دوستان و همکاران، از طریق سایت جشنواره نیز پیش‌بینی شده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به اینکه فایل‌های الکترونیکی کتاب به صورت رایگان در دست افراد قرار دارد افزود: علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا برای دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند. 

وی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر ارسال آثار به شیوه الکترونیک در سایت، آثار مکتوب خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی تحویل دهند.

زارعی با بیان اینکه استقبال مردم همدان از هشتمین دوره جشنواره رضوی کم‌نظیر بود افزود: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار و ۶۹۸ نفر کتابخوان از سنین مختلف در این جشنواره شرکت کردند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند تا ۲۸ خردادماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار