معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه استان به منظور گرامی داشت هفته معلم اختصاص می‌یابد و معلمان با تعلیم و تربیت مناسب دانش آموزان، آینده کشور را رقم می‌زنند و رشد مملکت در گرو عملکرد آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۷۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 23 April 2019

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه استان به منظور گرامی داشت هفته معلم اختصاص می‌یابد.


به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی استانداری همدان، مصطفی آزادبخت در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: معلمان با تعلیم و تربیت مناسب دانش آموزان، آینده کشور را رغم می‌زنند و رشد مملکت در گرو عملکرد آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: ریشه، اصل و اساس انقلاب ما فرهنگی است و معلمان در پدید آوردن آن نقش محوری و کلیدی داشتند و در ادامه نیز همراه این انقلاب حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز معلم اظهار داشت: دشمنان ما زودتر شهید مطهری را شناختند و با ترور وی مهره گرانبهایی را از انقلاب اسلامی گرفتند.

آزادبخت با بیان اینکه در هفته معلم باید به طور کیفی از فرهنگیان استان تقدیر شود افزود: ارزش و جایگاه معلم معنوی است و برنامه‌ها باید در شان و جایگاه معلمان طراحی شود.

وی تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و با هماهنگی آموزش و پرورش امسال باید حرکت نو و تازه‌ای در تقدیر از معلمان صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: عملکرد ستاد اسکان فرهنگیان در نوروز ۹۸ بسیار عالی بود و بر اساس آمار‌ها مسافران نیز از اسکان فرهنگیان راضی بودند.

وی با تاکید بر اینکه اگر آموزش و پرورش ما به وظیفه خود به خوبی عمل کند آینده کشورمان درخشان خواهد بود، اضافه کرد: تکمیل طرح‌های عمرانی ناتمام آموزشی در اولویت سال جاری آموزش و پرورش قرار گیرد.

آزادبخت تاکید کرد: اردوگاه‌ها اماکن ارزشمند و مقدسی هستند که در پرورش دانش آموزان موفق عمل می‌کنند.
 
معاون برنامه ریزی و پژوهشی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه گفت: هشت کمیته برای بزرگداشت هفته معلم تشکیل شده است تا برنامه‌های این هفته به بهترین شکل ممکن در استان اجرا شود.

کاوه برخورداری اظهار داشت: در این هفته جمعی از فرهنگیان استان همراه با منتخب فرهنگیان سراسر کشور به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران دانش آموز و فرهنگی در مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان، بازدید از مدارس روستایی و مناطق محروم، تمرکز زدایی و بردن برنامه‌ها به سمت مدارس روستایی از جمله برنامه‌های این هفته است.

برخورداری با اشاره به اینکه بازدید از خانواده دانش آموزان بی بضاعت و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در نوروز امسال موجی از شادی را در بین این دانش آموزان برای ادامه تحصیل ایجاد کرد ادامه داد: تقدیر متوالی در طول سال تحصیلی از فرهنگیان از رویکرد‌های آموزش و پرورش است و تقدیر نمادین در روز معلم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار برای بزرگداشت هفته معلم تخصیص یافت، افزود: امسال تاکنون اعتباری از سوی وزارت آموزش و پرورش تخصیص نیافته، اما ۲ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای بزرگداشت هفته معلم تخصیص یافته است.

معاون برنامه ریزی و پژوهشی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در این هفته از ۳۰۰ تن از فرهنگیان و دانش آموزان برتر تقدیر می‌شود، اظهار داشت: در این هفته از یکی از معلمان استان که رتبه برتر را در شیوه تدریس در کشور کسب کرده است تقدیر به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: تقدیر از بازنشستگان آموزش و پرورش با حضور ۴۰۰ فرهنگی بازنشسته در کانون بازنشستگان صورت می‌گیرد.

برخورداری اضافه کرد: غباروبی گلزار شهدا، اهدا گل در محل سرویس دانش آموزان روستایی و همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های استان از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

وی عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان، برای بزرگداشت هفته معلم تخصیص یافت و امسال نیز تاکنون ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این مناطق در نظر گرفته شده است.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار