کد خبر: ۷۳۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 21 April 2019
برخی از خاطرات را اگر بار‌ها نیز به آن بپردازیم، باز هم نکات تازه‌ای برای تامل در خود دارد؛ در این حال دیگر نمی‌توان نام آن‌ها را صرفا خاطرات گذاشت؛ بلکه ماندگاری آن‌ها در ذهن همگان موجب می‌شود که آن‌ها را حماسه بنامیم.
 
به گزارش تابناک همدان، حماسه‌هایی که به راحتی رخ نمی‌دهند و مجموعه‌ای از عوامل باید دست به دست هم دهند تا شاهد ساخت حماسه باشیم. ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی پس از مجموعه اقدامات تروریستی و شرارت طلبانه‌ای که این تروریست انجام داده بود، از ویژگی‌هایی برخوردار است که مرور آن‌ها می‌تواند یک حماسه را ثبت کند. ریگی، زمانی که جنایت تاسوکی را در استان سیستان و بلوچستان انجام داد یا در مجموعه اقدامات تروریستی خود در شرق کشور، تعدادی از هموطنانمان را به شهادت رساند، شاید هیچگاه تصور نمی‌کرد زمانی که با نام جعلی و گذرنامه افغانی در یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی قرقیزستان در مسیر دوبی به بیشکک به آرامی نشسته است تا در فرودگاه بیشکک از هواپیما پیاده شود، ناگهان در فرودگاهی دیگر در خاک ایران، فرود آید و سربازان گمنام امام زمان را در داخل هواپیما و مقابل صندلی خود ببیند. اینکه در آسمان ایران سه فروند جنگنده نهاجا که از پایگاه هوایی بندرعباس برخاسته بودند، هواپیمای حامل ریگی را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس کردند تا او را دستگیر کنند، تنها بخش پایانی ماجراست.
 
مقدمه‌ای که موجب شناسایی تروریستی شد که هیچگاه تصور نمی‌کرد به دام ماموران امنیتی کشورمان بیفتد، به حدی حرفه‌ای انجام گرفت که تنها یک عملیات پیچیده امنیتی می‌توانست توجیه کننده چگونگی شکل گیری آن شود. این البته نخستین بار نبود که سربازان گمنام امام زمان، اشراف اطلاعاتی خود را بر کشور و منطقه به رخ دیگران کشیدند و توان بی بدیل خود در شناسایی و دستگیری عوامل مخرب امنیت ملی را نشان دادند تا بار دیگر امنیت را به شرق کشور بازگردانند. سربازان گمنام امام زمان، اگه چه به دلیل ماهیت فعالیتهایشان، ناشناس عمل می‌کنند و حتی به منظور حفظ امنیت روانی جامعه، برخی اقدامات آن‌ها که حافظ امنیت کشور و مردم است رسانه‌ای نمی‌شود، اما در بزنگاه‌هایی اینچنین، عیار خود را نشان می‌دهند تا اثبات کنند که هدفشان، مقابله با نفوذ دشمنان خارجی، و ایجاد آرامش و امنیت برای هم میهنان است.
 
در مقطعی که اغلب همسایگان ما و کشور‌های منطقه با حملات تروریستی متعدد مواجه هستند و گروهک داعش و وابستگان آن‌ها سعی در ناامن کردن منطقه دارند، آنچه کشورمان را از نفوذ داعش و داعشیان محفوظ نگه داشته، اشراف اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی کشور بر منطقه و رصد دقیق برنامه‌های دشمنان است تا با جلوگیری از نفوذ آنها، آرامش را بر کشور حاکم سازند تا مردم با امنیت روانی حاصل از امنیت اجتماعی، زندگی توام با آرامش خود را در جزیره امن منطقه پرآشوب خاورمیانه ادامه دهند...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار