کد خبر: ۷۳۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 21 April 2019
در فرهنگ لغت دهخدا لغت امنیت را بی خوفی و امن، بی بیمی، ایمنی، جای امن، ایمن شدن و در امان بودن معنا می‌کند. امنیت دادن؛ راحت و آسوده و بی بیم گردانیدن؛ مملکت را امنیت داده است. آنچه در این سال‌ها مردم با تمام وجود احساس کرده اند معنای واقعی امنیت در سایه تلاش سربازان گمنام در کشور بوده است.

علیرغم ناامنی‌های بیشمار در کشور‌های همسایه و شنیدن اخبار دلخراش از انفجار‌ها و بی خانمانی مردم بی گناه بیشتر از گذشته معنای واقعی امنیت را درک می‌کنیم. 

امروز مردم از نام وزارت اطلاعات احساس آرامش می‌کنند، احساس می‌کنند پنجه فولادین آن بر گردن تروریست‌ها است، اما با مردم مهربان است. یکی از رسالت‌های وزارت اطلاعات این است که برای جامعه آرامش ایجاد کند و نامش برای مردم امنیت آفرین باشد.

امنیت، سبب شادابی و نشاط جامعه می‌شود، بدون امنیت و نشاط خیری به جامعه و کشور نمی‌رسد و زمینه نارضایتی و دلسرد کردن مردم فراهم می‌شود.

کاری که سربازان وزارت اطلاعات بدون توقع و چشمداشت در راستای امنیت انجام می‌دهند شایسته تقدیر است و ما باید از این همه تلاش آنان قدردانی کنیم.

اقدامات ماموران اطلاعات منجر به خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و عوامل ضدانقلاب و نیز جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی می‌شود. صهیونیست‌های مستکبر برای اینکه منافع مسلمانان را به غارت ببرند و کرامت مسلمانان را از بین ببرند، پروژه اسلام‌هراسی را در دنیا به راه انداخته‌اند.

امروز دنیای استکبار تلاش می‌کند تا اسلام را با چهره داعش به جهانیان معرفی کند، اما به حول و قوه الهی پرچم اسلام در سراسر گیتی طنین انداز می‌شود. در سایه امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران هیچ گروه انحرافی در کشور نمی‌تواند عرض اندام کند.

برقراری این امنیت به این معنی نیست که دشمن در صدد آسیب رساندن نبوده بلکه دشمن تمامی سعی و تلاش خود را داشته تا بتواند ضربه‌ای به بدنه کشور وارد کند.

در ایران از یک سو همدلی و از سوی دیگر همراهی و همگامی نیرو‌های موثر در تامین آرامش و امنیت کشور نظیر وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و نیز ستاد‌های بالادستی باعث شد راه نفوذ و توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

مردم به خوبی درک می‌کنند که در کشور‌های اطراف بوی باروت و انفجار به مشام رسیده و رنگ خون دیده می‌شود، اما در کشور ما خوشبختانه به سبب وجود نیرو‌ها و سربازان گمنام امام زمان (عج) امنیت وجود دارد.

اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) مثال زدنی است. تاکنون دشمن ده‌ها مورد توطئه به منظور آسیب رساندن به امنیت کشور تدارک دیده و امکاناتی نیز در راستای انفجار بمب فراهم کرده بود که این توطئه‌ها در تمامی نقاط تحت اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت و تا به امروز موفق به اجرای این دسیسه‌ها نشدند.

یکی از مأموریت‌های ذاتی وزارت اطلاعات، تأمین امنیت نظام و مردم است و طبیعتاً سهم مهمی در دست آورد‌های امنیتی داشته است. علاوه بر آن، برخی از عملکرد‌ها و اقدامات این وزارتخانه، قابل ارائه مستقیم به افکار عمومی نیست و طبعاً مردم از آن آگاه نیستند، ولی در تأمین و ایجاد رضایت مندی آن‌ها مؤثر بوده است.

فرزندان ملت در وزارت اطلاعات، همواره تلاش می‌نمایند با توکل بر خدا و توجه به شرع، قانون و اخلاق، صیانت از منافع ملی و ارزش‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی را برخود فرض کرده و با بهره مندی از رهنمود‌های حکیمانه حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری «مدّظله العالی»، مأموریت‌های ذاتی این وزارت خانه را پی گیری نمایند.
در ادامه اشاره‌ای مختصر به فعالیت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان خواهیم داشت:

۱- تلاش برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی، از جمله محور‌هایی است که در مأموریت‌های داخلی این وزارت خانه به آن توجه جدی شده و جزو سیاست‌های اصلی است.

۲. ادارات کل اطلاعات استانها، با حضور مؤثر خود در شورای تأمین استان و شورای تأمین شهرستان ها، نقش مؤثری در شناسایی و ارائه‌ی مشکلات امنیتی استان به دستگاه‌های ذی ربط و تلاش برای کاهش یا برطرف نمودن مشکلات امنیتی استان‌ها و شهرستان‌ها دارند. وزیر اطلاعات تأکید زیادی درخصوص تعامل مؤثر ادارات کل استان‌ها با مسوولین محترم استانی داشته اند.

۳. صیانت از دستاورد‌های علمی – فناوری ج. ا. ا. به ویژه در حوزه‌ی هسته‌ای و دستگیری عوامل ترور دانشمندان کشور، موجب تقویت بالندگی و اعتماد جامعه به سرمایه‌ها و توانایی‌های خویش شده است.

۴. پی گیری شکایات و مطالبات مردمی به ویژه درخواست‌های آن‌ها در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی، از جمله اقدامات این وزارت بوده و تمامی شکایت‌ها و درخواست‌های مطروحه (به ویژه در سفر‌های استانی) پی گیری و به نتیجه رسیده است. در این مهم، توجه ویژه‌ای به حقوق مردم و حق الناس شده است.

۵. پی گیری مشکلات و مسائل مرتبط با زندگی روزمره‌ی مردم، مشکلات سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان و...، و ارائه‌ی اخبار جمع بندی شده به مسوولین ذی ربط، اثر مستقیمی در کاهش مشکلات داشته است.

۶. حفاظت و صیانت از منافع ملی از دیگر محور‌های مهم و قابل توجه این وزارت بوده است. نظارت اطلاعاتی واجا باعث شده است در بسیاری از موارد از حیف و میل اموال عمومی جلوگیری و یا از انتقال بی مورد منافع به بیگانگان ممانعت شود. علاوه بر آن، صیانت نرم از مراکز عامل المنفعه (نیروگاه‌ها و سد‌ها و ...) از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست.

۷. توسعه‌ی دایره‌ی آگاهی بخشی‌ها و توجیهات اقشار مختلف جامعه و تولید و ارائه‌ی بسته‌های مختلف توجیهی و آموزشی در حوزه‌های مرتبط با مأموریت‌های این وزارت به اقشار جامعه (علما، روحانیون، دانشگاهیان و ...)، از دیگر اقدامات تعاملی این وزارت است.

۸. پدیده‌ی شوم ریگی و جند الشیطان، سال‌ها افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و این گروهک، با اقدامات ضد امنیتی خود (بمب گذاری و ترور...) منطقه‌ی شرق کشور و امنیت عمومی را با تهدید مواجه ساخته بود که وزارت اطلاعات، با عملیات پیچیده و گسترده، وی را دستگیر و باند او را منهدم نمود.

۹. مقابله با باند‌ها و گروه‌های سازمان یافته‌ی مواد مخدر در سطح داخلی و خارجی که با حمایت و پشتیبانی دشمنان و سرویس‌های اطلاعاتی در صدد نابودی و تهی سازی جامعه به ویژه نسل جوان هستند، از دیگر اقدامات وزارت است که با هدف صیانت و حمایت از جامعه در برابر این تهاجم ضد انسانی در سطح وسیعی صورت پذیرفته است که بسیار تحسین برانگیز بوده است.

۱۰. مقابله‌ی فراگیر و گسترده با توطئه‌های ضد انسانی و ضد مردمی دشمن در حوزه‌ی جنگ نرم که با هدف انحراف افکار عمومی به ویژه جوانان و اقشار تأثیرگذار در سطح وسیعی صورت گرفته است، باعث افزایش احساس سربلندی و رضایت عمومی در همه‌ی اقشار و همکاری و همراهی به جامعه در مقابله با جنگ نرم شده است.

۱۱. مقابله با گروه‌ها و جریان‌های سودجو و انحرافی اخلاقی، فرقه‌ای و دینی – بعضاً وابسته به بیگانه - که در صدد خشکاندن ریشه‌های اعتقادات دینی و مذهبی جامعه به ویژه جوانان بوده اند، از دیگر اقدامات وزارت محسوب می‌شود. در این خصوص، گروه‌های بسیاری مورد شناسایی و برخورد قرار گرفته اند و یافته‌ها نیز نشان می‌دهند که دشمن سرمایه گذاری وسیعی در این خصوص انجام داده است. این امر نیز با توجه به مطالبه مردم و جامعه درخصوص مقابله با این جریانات موجب رضایتمندی وسیعی درجامعه شده است.

۱۲. مقابله با توطئه‌های وسیع و مستمر دشمنان در جهت ایجاد و تشدید اختلافات اقوام و اقلیت‌ها از دیگر اقدامات وزارت است. همانگونه که ملت شریف مطلعند، دشمن با استفاده از منابع و عوامل خود سرمایه گذاری وسیعی در این خصوص انجام داده است که وزارت از این ناحیه با مطالبه‌ی جدی مردم جهت مقابله با این توطئه‌ها و گروه‌های افراطی و تروریستی قومی – مذهبی وابسته روبرو بوده است. وزارت در این خصوص نیز دستاورد‌های مهمی داشته است و احساس رضایت عمومی در قبال این اقدامات هوشمندانه وزارت به ویژه در مناطق قومی مشاهده می‌شود. کشف توطئه‌های وسیع آمریکا و عوامل وابسته در مناطق قومی، مرزی و ... از دستاورد‌های مهم وزارت در این عرصه بوده که به وحدت اقوام و مذاهب ایرانی کمک کرده است.

۱۳. نفوذ و ضربه زدن به شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی دشمنان و سرویس‌های آنان از دیگر اقدامات افتخار آفرین وزارت بوده که بنابر اعتراف دشمن، آنان را به ستوه آورده است. این گروه از اقدامات که نشان از ظرفیت و توان تهاجمی بالای وزارت دارد، موجب سربلندی و افتخار جامعه و مردم گردیده است. پیام‌ها و اظهارات تشکرآمیز جامعه منعکس کننده‌ی رضایت و خرسندی مردم در این ارتباط بوده است.

۱۴. گسترش اقدامات و فعالیت‌های وزارت در مقابله با فساد اقتصادی نظیر: پولشویی، سودجویی‌های شخصی، شرکت‌های هرمی، فرار مالیاتی و ...، به عنوان یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و مردم و اقشار اجتماعی از دیگر اقدامات وزارت محسوب می‌شود که در پی آن، رضایتمندی گروه‌های کثیری از جامعه و مسئولان را به دنبال داشته است. مقابله با رشد شرکت‌های هرمی که مخرب اقتصاد و امنیت اجتماعی بوده اند، پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی کلان و مقابله با پولشویی از اقدامات مهم وزارت در این عرصه بوده است. درخواست تشدید این اقدامات از سوی جامعه حاکی از رضایت مردم از این اقدامات و اهمیت آن است.

۱۵. کمک به کاهش آثار تحریم اقتصادی بر مردم و جامعه نیز از اقدامات مهم وزارت به حساب می‌آید. از آنجا که دشمن در گسترش تحریم‌های هوشمند علیه ایران برنامه‌های وسیعی را دنبال می‌کند (که در آن‌ها مردم هدف اصلی به شمار می‌روند) لذا وزارت در این خصوص در یک همت عالی و فراگیر، تلاش‌های گسترده‌ای را جهت مصون سازی از آثار تحریم در دستور کار داشته که بحمدالله در بخش‌های قابل توجهی موفق عمل کرده است. بنابر این، ناکامی دشمن در تحقق اهداف تحریم از نتایج این اقدامات بوده که دشمن به طور مستقیم و غیر مستقیم به آن اعتراف نموده و جامعه ایران را ستوده است.

۱۶. شناسایی و مقابله با گروه‌ها و افراد وابسته که قصد اخلال در امنیت و نظام اقتصادی را در بازار ارز، طلا و خدمات استراتژیک و ... داشته اند، از دیگر اقدامات وزارت بوده که رضامندی وسیعی را در پی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار