محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری
کد خبر: ۷۳۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ 17 April 2019
پیشنهاد لاریجانی به آژانس‌های تهران: تور همدانگردی طراحی کنید 
 
وجود مسیر ریلی و اتوبان بین همدان و تهران این روز‌ها پایتخت نشینان را ترغیب خواهد کرد تا فصل‌های هزار رنگ پایتخت گردشگری آسیا را متمایز ببینند. حالا با راه اندازی قطار بین همدان _ تهران فرصت طراحی و اجرای تور‌های همدانگردی داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در نامه‌ای مکتوب به رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران درخواست تدوین پکیج‌های سفری به همدان را داد.

محمد ابراهیم لاریجانی در این نامه عنوان کرد: با عنایت به موقعیت جغرافیایی همدانو وجود مراکز اغقامتی متعددو فراهم بئدن زیرساخت‌های گردشگری در همدان این مهم می‌تواند یک پیشنهاد مطلوب برای گردشگران باشد.

وی همچنین گفت: قرار گرفتن همدان در فاصله کمتر غاز ۳ ساعت از پایتخت و ایجاد مسیر ریلی بین همدان و تهران تور‌های همدانگرد‌ی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری بین همدان و تهران داشته باشد. 

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از پایان طرح «بازنگری و بهنگام‌سازی بازار‌های هدف جمهوری اسلامی ایران» نیز خبر داد.

 محمد ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه شناسایی بازار‌های هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی است، درخصوص نکات متمایز طرح مذکور تصریح کرد: «در این طرح نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، سطح‌بندی کشور‌های بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاه‌مدت، اقدام میان‌مدت و اقدام بلند‌مدت دسته‌بندی شده است.»
 
به گفته وی، این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند؛ از طرفی اولویت کشور‌ها بین سطوح و در درون هر سطح کاملا مشخص است.

او درخصوص روند تهیه «طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشور‌های بازار هدف» گفت: «برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشور‌ها تعیین شد.»
 
لاریجانی یادآور شد: «در گام بعد، ضریب شاخص‌های کلان توسط استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران صنعت گردشگری مشخص و داده‌ها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شد.»
 
وی تاکید کرد: «کشور‌های بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب ۳۰ کشور اولویت‌دار برای بازار هدف انتخاب و برای آن‌ها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد؛ اقدامات متناظر برای هر سطح از کشور‌های بازار هدف نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار