حسین خالقی‌مجد با اشاره به ۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در گروه پروتئین و گوشت کشف و معدوم‌سازی شد گفت: در گروه طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌ها ۲۱۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۷۳۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 17 April 2019
مسوول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از معدوم‌سازی ۳ هزار و ۱۵ کیلوگرم لبنیات غیرقابل مصرف طی ایام نوروز در همدان خبر داد.
 
به گزارش فارس، خالقی‌مجد با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت شهرستان همدان تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه داشت اظهار کرد: در اجرای این طرح ۲ هزار و ۴۹۵ مورد از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی حساس زیرپوشش بودند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۵۶ مکان حساس، ۱۱ مکان بین راهی و ۹۴ سامانه آبرسانی زیر پوشش بهداشت بودند گفت: ۴ هزار و ۷۵۶ مرکز، مکان عمومی و سامانه‌های آبرسانی و عرضه قلیان زیرپوشش قرار گرفته بودند.

مسوول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در طول اجرای این طرح از ۵ هزار و ۳۱۴ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی حساس بازدید شد افزود: بازرسی از ۹۱۹ مکان عمومی حساس در ایام نوروز انجام شد.

وی با اشاره به بازدید از ۲۶ مکان بین راهی خاطرنشان کرد: از ۱۰۳ سامانه آبرسانی بازدید شده است.

خالقی‌مجد از ۶ هزار و ۳۶۲ مورد بازدید مراکز مختلف در طرح سلامت نوروزی خبر داد و افزود: در این ایام ۱۰۳ مورد اخطار نواقص بحرانی برای مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی صادر شده است.

وی به صدور ۱۴ مورد اخطار نواقص بحرانی برای اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: سه اخطار نواقص بحرانی برای اماکن بین‌راهی و در مجموع ۱۲۰ اخطار بحرانی برای واحد‌های متخلف صادر شده است.

مسوول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به صدور ۴۱۱ اخطار نواقص غیربحرانی برای مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی افزود: ۵۵ مورد اخطار نواقص غیر بحرانی برای اماکن عمومی بازدید شده و یک اخطار نواقص غیر بحرانی برای اماکن بین راهی صادر شده است.

وی از معرفی دو مکان بین راهی متخلف به مراجع قضایی خبر داد و گفت: ۱۲۹ واحد نیز به دادگاه معرفی و ۱۲۰ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی تعطیلی موقت شدند.

خالقی‌مجد با اشاره تعطیلی موقت هفت مکان عمومی و دو مکان بین راهی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۲۹ مرکز زیر پوشش تعطیل موقت شدند.

وی به صدور ۶۱۹ کارت بهداشتی برای کارکنان مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی اشاره کرد و افزود: ۱۱۴ کارت بهداشتی برای کارکنان اماکن عمومی و ۱۰ کارت بهداشتی برای کارکنان اماکن بین‌راهی صادر شده است.

مسوول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به صدور ۷۴۳ کارت بهداشتی خاطرنشان کرد: ۷۵ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی انجام شده است.

وی تعداد نمونه‌های مواد غذایی فاقد نتیجه را ۷۵ مورد عنوان کرد و افزود: هفت مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی انجام شده است.

خالقی‌مجد با اشاره به اینکه هفت مورد نمونه مواد غذایی فاقد نتیجه گفت: ۲ هزار و ۱۴ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل ثبت شد که یک‌هزار و ۷۵۸ مورد مطلوب و ۲۵۶ مورد نامطلوب گزارش شده است.

وی با اشاره به ۷۹ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی که ۱۶ مورد مطلوب بود افزود: ۳۵ مورد از نمونه‌های میکروبی آب آشامیدنی فاقد نتیجه بود.

مسوول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: یک‌هزار و ۷۸۴ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی انجام شد که یک هزار و ۶۴۷ مورد مطلوب بود و ۴۲ مورد نامطلوب بود.

وی با بیان اینکه هشت مورد کلرسنجی آب استخر انجام که ۶ مورد مطلوب گزارش شد افزود: ۳ هزار و ۱۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در حوزه لبنیات کشف و معدوم‌سازی شد.

وی با اشاره به معدوم‌سازی ۸ هزار و ۵۳۸ کیلوگرم مواد غذایی شیرینی، نان و آجیل افزود: ۳ هزار و ۴۵۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کنسروی، کمپوت، نوشابه و... معدوم‌سازی شد.

مسوول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از معدوم‌سازی ۹ هزار و ۷۵۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در همدان طی طرح سلامت نوروزی بهداشت خبر داد و گفت: ۵۴ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

وی با اشاره به ۶۸ مورد رسیدگی شکایات مردمی متفرقه افزود: در طرح نوروزی با ۴۰ درست‌فروش دوره‌گرد برخورد شد.

خالقی‌مجد به ۴۴ مورد بازرسی مشترک با سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: ۴۶۱ نفر در حوزه اصناف آموزش دیدند و ۲۱۴ نفر از پرسنل در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار