رییس کمیسیون اقتصای، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به موازی کاری مجموعه‌ها در همدان را به عنوان یک عامل در عدم توفیق به نتیجه مطلوب و تاثیر گذار در مباحث اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری دانست و گفت: متاسفانه هر یک از ارگان‌ها و مجموعه‌های مرتبط صرفا به دنبال ارایه گزارش هستند لذا در اجرا شاهد توفیق نیستیم.
کد خبر: ۶۸۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 10 December 2018

در دیدار رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با رییس اتاق بازرگانی استان مطرح شد: باید از موازی کاری مجموعه‌های اجرایی، در تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری در همدان پرهیز شود.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان دیدار و در راستای تعاملات اداری و رفع موانع سرمایه گذاری دیدار گفتگو کردند.

رییس کمیسیون اقتصای، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این دیدار موازی کاری مجموعه‌ها در همدان را به عنوان یک عامل در عدم توفیق به نتیجه مطلوب و تاثیر گذار در مباحث اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری دانست و گفت: متاسفانه هر یک از ارگان‌ها و مجموعه‌های مرتبط صرفا به دنبال ارایه گزارش هستند لذا در اجرا شاهد توفیق نبودیم.

حسین قراباغی، اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری استان، پرهیز از موازی کاری مجموعه‌های اجرایی در این زمینه ضروری است.

قراباغی ادامه داد: در این بین دو مجموعه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و شورای شهر به عنوان پارلمان مدیریت شهری دارای وجوه مشترک کاری در عمل و اجرا هستند.

وی عدم نگاه سیاسی در کار، مورد وثوق و اعتماد بودن سرمایه گذاران تاثیر گذار در سطوح مختلف ملی و حوزه‌های بین المللی، عدم درگیری با تشریفات مرسوم اداری، قدرت عمل بیشتر در اجراء از جمله نقاط مشترک کاری شورا و اتاق بازرگانی دانست

قراباغی بر لزوم تعامل بیشتر و شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی تاکید کرد؛ و افزود: شورای شهر در بحث ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری تلاش‌هایی را داشته که نمونه‌هایی از آن را در احداث و بهره برداری هتل شاهد هستیم.

عضو شورای شهر همدان ادامه داد؛ باید برای جذب سرمایه گذار ایجاد جاذبه‌های جدید تفریحی، رفاهی و اقامتی ارزان اقدام کرد.

قارباغی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر شعار‌های زیبایی در بحث گردشگری زده شد، ولی در عمل اعتقادی به گردشگری نداشتند و شاهد آن هم سرمایه گذاری در مباحث صنعتی، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها بود که با کوچکترین التهاب در بازار با مشکل مواجه شده و از طرفی مدعی نیز هستند.

قراباغی پروژه‌های قابل سرمایه گذاری در مدیریت شهری را شامل اراضی محدوده فرودگاه (پشت سایت جدید الاحداث نمایشگاه بین المللی)، اراضی فخر آباد برای احداث بوستان ولایت با امکانات، بهره برداری مختلف و به روز گردشگری و اقامتی، اراضی اطراف سد اکباتان برای ایجاد تفریح گاه، سرمایه گذاری در بحث ورودی‌های سه گانه شهری طبق ضوابط شهرسازی با اولویت اقامتگاه‌های سنتی و ارزان قیمت برشمرد.

وی طرح احداث شهرک پزشکان را برای کاستن بار ترافیکی شهری و همچنین تمرکز مراکز پزشکی جهت دسترسی آسان شهروندان به خدمات درمانی عنوان کرد.

در ادامه رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان از عدم وجود تفکر برنامه محور در سیستم‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: مجموعه‌های ما متاسفانه دچار روزمرگی شده اند.

علی اصغر زبردست اضافه کرد: در جهت توسعه گردشگری باید چشم انداز گردشگری تهیه کرده و مسیر و سوژه‌های گردشگری را برای توریست مشخص کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان همدان؛ ورودی‌های همدان را به عنوان ویترین گردشگری شهر دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و سابقه تاریخی و فرهنگ همدان باید طرحی را اجراء نمود تا در جهت جذب و هدایت گردشگری نیز تاثیر داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات برند شهری از نیاز‌های اساسی ما بوده، زیرا مشخص کننده زمینه‌های سرمایه گذاری در مدیریت شهری خواهد بود.

در این دیدار مقرر شد: طرح‌های توجیهی برای جذب سرمایه گذار در مدیریت شهری به اتاق بازرگانی ارسال و برای بررسی سرفصل‌های مشترک کاری در جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت شهری جلسات مشترکی بین شورای شهر و اتاق بازرگانی صورت گیرد.
پرهیز از موازی کاری مجموعه‌های مختلف، در تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری همدان/ انتقاد از عدم وجود تفکر برنامه محور در سیستم‌های اجرایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار