رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در مورد صادرات از بخش کشاورزی اظهار داشت: در هفت ماهه امسال ۲۲ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار صادرات از بخش کشاورزی استان انجام شده است. 
کد خبر: ۶۸۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 10 December 2018
حمیدرضا متین با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۲۲ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار صادرات از بخش کشاورزی استان انجام شده است، گفت: بخش کشاورزی ۳۶ درصد از صادرات همدان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم،متین افزود: در هفت ماهه امسال صادرات بخش کشاورزی سهمی برابر ۳۶ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است. 

​​متین بیان کرد: کشمش به عنوان اولین کالای صادراتی استان با صادرات ۱۱.۸ میلیون دلار ۱۸.۷ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: لبنیات به عنوان دومین کالای صادراتی با صادرات ۸ میلیون و ۷۸ هزار دلار ۱۲.۷ درصد از صادرات استان را در بر دارد. 

متین تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه صادرات از بخش کشاورزی استان شامل ۳۰ قلم کالا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در هفت ماهه امسال صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی ۶۳ میلیون ۲۶۵ هزار دلار بود، اظهار داشت: وزن اقلام صادراتی به ۲۲۱ هزار و ۴۴ تن رسید.

متین با اشاره به اینکه ۱۵۳ قلم کالا در هفت ماهه امسال از استان به ۳۲ کشور جهان صادر شده است، اظهار داشت: آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، رومانی، بلژیک، اکراین، لهستان، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، چک، بلاروس، روسیه، استرالیا، ترکیه، اردن، کویت، بحرین، امارات، عراق، سوریه، هند، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، سودان، کنیا، پاکستان و افغانستان کشور‌های مقصد صادرات ایران بودند که کالا‌های صادراتی استان در مدت مشابه سال قبل ۹۷ قلم کالا و ۲۱ کشور بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار