معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه قیمت شیر به واسطه عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، ادامه داد: بازار به صورت متعارف عمل می‌کند که این قیمت متعارف بین ۲۱۰۰ تومان تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است و بنابر کیفیت، درصد چربی و بار میکروبی شیر از دامداران خریداری می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 10 December 2018

علیرضا شجاعی گفت: اگر مصوبه قیمت پایه شیر وجود داشته باشد بر اساس آن می‌توان در صورت محرز شدن تخلف واحد صنفی برخورد کرد به طوریکه قیمت مصوب پایه شیر منجر به قیمت‌گذاری دقیق می‌شود.

به گزارش ایسنا، شجاعی افزود: برگترین و عمده‌ترین کارخانه لبنی در استان همدان، شرکت پگاه است و ۳- ۴ واحد کوچک نیز با تنوع محصولات محدود مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه قیمت شیر یک بلاتکلفی کشوری وجود دارد، اظهار کرد: بلاتکلیفی مصوبه پایه قیمت شیر از سوی ستاد تنظیم بازار کشور منجر به عدم برخورد لازم با گرا‌نفروشی و تخلفات دیگر به علت در دست نداشتن ابزار‌های قانونی لازم در زمینه قیمت‌گذاری‌ها شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گوشت مرغ در سطح کشور با افزایش قیمت مواجه بوده است، بیان کرد: با وجود اینکه جوجه‌ریزی کافی است علت افزایش قیمت به دو عامل بستگی دارد که عامل اول مجاز بودن صادرات و علت دوم گران بودن گوشت قرمز است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همدان ادامه داد: گوشت مرغ به علت گرانی گوشت قرمز به عنوان کالای جانشین تلقی می‌شود و تقاضای گوشت مرغ را افزایش داده و همین خود منجر به افزایش قیمت گوشت مرغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط قیمت گوشت مرغ در استان‌های همجوار همدان ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۲۰۰ تومان است که در همدان این قیمت بر روی ۱۱۲۰۰ تومان فعلا ثابت نگهداشته شده است.

شجاعی با اشاره به قیمت اعلام شده گوشت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار کشور گفت: مرغ زنده ۶۳۵۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۹۸۰۰ تومان توسط دولت اعلام شده که برای اجرایی شدن آن نیاز به هماهنگی با سازمان جهادکشاورزی استان به منظور تأمین گوشت مرغ با این قیمت داریم.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر روند کاهشی گوشت قرمز گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی ران و سردست پاک شده درجه یک ۷۵ هزار تومان است که با برنامه‌ریزی‌هایی که برای تأمین و توزیع گوشت قرمز صورت گرفته، امیدواریم قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کند.

شجاعی همچنین با بیان اینکه گوشت منجمد از طریق واحد‌های منتخب به صورت روزانه و مستمر با نرخ مصوب توزیع می‌شود، اظهار کرد: گوشت گرم وارداتی ۲ تا ۳ مرتبه در هفته توزیع می‌شود که قیمت گوشت وارداتی آسیای‌‎میانه به صورت مخلوط و بسته‌بندی شده ۳۸۵۰۰ تومان و گوشت گرم مخلوط بسته‌بندی شده استرالیایی نیز ۳۹۵۰۰ تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار