دکتر سید حمید حسینی محقق و استاد دانشگاه
کد خبر: ۶۷۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳ 14 November 2018
چند روز پیش یک خاطره تاریخی از اوایل انقلاب را به مناسبتی از فردی می‌شنیدم که گوینده داشت با آب و تاب شعار‌های آن دوران را می‌گفت و میزان تحقق هر کدام از آن شعار‌ها را معلوم کرده و برای خودش قاضی‌ای شده بود و از صدر تا ذیل را مورد تفقد قرار می‌داد تا اینکه به شعار تا شاه کفن نشود، این وطن، وطن نشود، رسید. پوزخندی زد و گفت: شاه کفن شده، اما وطن، وطن نشده من گفتم که شاه یک فرد بود که در سال ۵۹ از دنیا رفت و حساب کتاب او با خداوند است و تاریخ او را قضاوت می‌کند، اما شاهی و شاه پروری که یک تفکر است از بین نرفته و کفن نشده است.

شاهی نماد وابستگی به غرب و بیگانگی با مردم و خواسته هایشان بوده، شاهی روح خود باختگی در برابر بیگانگان و عدم اعتماد به نیرو‌های داخلی است. شاهی عدم درک درست نیاز زمان و پاسخ مناسب به آن است.

شاهی ویژه خواری و ویژه پروری است. شاهی توجه به مرکز و عدم توجه به حاشیه نشین‌ها ست، شاهی هر ویژگی بد و نا متناسبی است که یک حکمران و دولت می‌تواند داشته باشد. در یک کلام شاهی روح خود ناباوری و عدم توجه به ظرفیت‌های این ملک و بوم است ما کدام یک از این ویژگی‌ها را کفن کرده ایم که این وطن، وطن شود. اگر نیک بنگریم هنوز باید انقلابی بود و خواستار کفن شدن شاه، اما این بار شاهی که در خود ما وجود دارد یا در برخی منتخبین مان از دولت و مجلس.

آری تا شاه کفن نشود، این وطن، وطن نشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مختار آفاقی
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
نکته سنجیتون عالی بوده اما اهانت به یه سیتم فکری هست ..شما از یک شخصیت که کاملا شناخت در موردش ندارید یک دیو و موجود پلید ساختین که همه زشتی ها رو درونش داره ...کمی در مورد انسانها منصف باشین امیر کبیر هم منتقدین زیادی داشت اما تاریخ همه چیز رو مشخص کرده...با کمال تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار