فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: شناسایی آثار و کشف محل‌های باستانی نشانه وجود تمدن در ایران اسلامی است و گویای قدمت کشور ما به عنوان کهن‌ترین تاریخ تمدن بشریت است.
کد خبر: ۶۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 18 October 2018
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: شناسایی آثار و کشف محل‌های باستانی نشانه وجود تمدن در ایران اسلامی است و گویای قدمت کشور ما به عنوان کهن‌ترین تاریخ تمدن بشریت است.

به گزارش تابناک همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در بازدید از دستکند ارزانفود، با اشاره به اینکه این مجموعه و شهر زیرزمینی در جهان بی نظیر است، افزود: این مجموعه بسیار شگفت انگیز بوده و با توجه به آثار منحصر به فردی که دارد باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

وی با اشاره به تعاملات خوبی که بین پلیس و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، نیز گفت: خوشبختانه در زمینه حفظ وحراست از آثار میراث فرهنگی و تاریخی هماهنگی خوبی بین سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی وجود دارد.

کامرانی صالح تصریح کرد: میزبانی همدان برای چهلمین اجلاس جهانی گردشگری اتفاق بزرگ و پر اهمیتی برای شناساندن ایران اسلامی به جهانیان است.

وی با اشاره به مدیریت خوب و مناسب سازمان میراث فرهنگی و تقدیر از زحمات این مجموعه گفت: زحمات مدیرسخت کوش میراث فرهنگی و معاونین ایشان باعث تغییر و تحولاتی خوبی در زمینه گردشگری استان شده است که باید قدر دان آن‌ها باشیم.

کامرانی صالح در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و تمهیدات نیروی انتظامی در زمینه برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان،خاطر نشان ساخت: برای برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ در همدان امنیت قابل توجهی پیش بینی شده است و آمادگی لازم را برای حفظ و ایجاد امنیت برای برگزاری این اجلاس جهانی را داریم.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد امنیت درهمه نقاط شهر، برای محور‌های مواصلاتی نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

وی یاد آور شد: قطعا ایجاد امنیت در یک چنین برنامه عظیمی از اهمیت بالایی برخوردار است و تمهیدات ویژه‌ای در حوزه امنیتی و هم در حوزه انتظامی و همچنین در حوزه ترافیکی در شان استان و در خور این اجلاس بزرگ جهانی اندیشیده شده است.

وی در پایان در مورد حفاری‌های غیر مجاز نیز خاطر نشان ساخت: با توجه به این شناسایی مجاز یا غیر مجاز بودن حفاری‌ها در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است، ولی هر گاه از نیروی انتطامی در خواست شود ورود پیدا کرده و با جدیت با سوداگران و حفاران غیر مجاز برخورد می‌کنیم و ما همواره آمادگی همکاری با محیط زیست را داریم.
 
لازم به ذکر است که ارزانفود شهر زیرزمینی و بی نظیر در جهان است که با قدمتی ۳ هزار ساله در منطقه شرقی کوهستان الوند واقع شده و محوطه تاریخی و زیرزمینی ارزانفود یکی از مجموعه معماری‌های دستکند استان همدان است که در سال ۸۹ شناسایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار