مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه سالانه به پرداخت مبلغی افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی هستیم، گفت: در حال حاضر حدود تومان به بخش دولتی و تامین اجتماعی بدهکار هستیم.
کد خبر: ۶۶۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 18 October 2018
سعید فرجی گفت: افزون بر یک‌میلیون نفر معادل ۵۶ درصد جمعیت استان همدان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش مهر، فرجی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه افزون بر یک‌میلیون نفر معادل ۵۶ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: اطلاعات جمعیت زیر پوشش در ۵ صندوق کارمندی، سایر اقشار، روستایی، بیمه همگانی و صندوق ایرانیان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه جمعیت صندوق کارمندی ۱۲۶ هزار و ۷۸۰ نفر و صندوق سایر اقشار افزون بر ۵۸ هزار نفر است، افزود: بزرگترین صندوق، صندوق بیمه روستاییان است که جمعیتی افزون بر ۶۲۶ هزار و ۵۸۰ نفر را شامل می‌شود و جمعیتی افزون بر ۱۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر نیز زیرپوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

فرجی با بیان اینکه سال گذشته صندوق ایرانیان تشکیل شد که افراد با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند، گفت: هزینه هر فرد بیمه‌شده در این صندوق هر ماه ۴۴ هزار تومان است که فرد بیمه‌شده ۵۰ درصد را پرداخت می‌کند و مبلغ آن در یک سال ۲۶۴ هزار تومان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه صندوق ایرانیان هستند، بیان کرد: خدمات ارائه شده بیشتر به صورت خرید خدمت از مراکز بوده که ۷۲ مرکز را شامل می‌شود، ضمن اینکه ۷ مرکز نیز کلینیک ویژه است.

فرجی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان به سایر مراکز و داروخانه‌ها بدهکاریم، افزود: سال گذشته بدهی داروخانه‌ها پرداخت کرده‌ایم و سه ماه آخر بدهی پزشکان و آزمایشگاه‌ها نیز تسویه شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مراکز بیمارستانی ۵ ماه از بیمه سلامت طلب دارند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده که بر اساس آن خدمات به بیمه‌شده سلامت ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار