کد خبر: ۶۶۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 15 October 2018
تا پیش از سال ۱۳۰۰ نامی از ورزش پرورش اندام در ایران نبود و تنها ورزشکاران و پهلوانان باستانی‌کار به خاطر تمرینات داخل گود و بلندکردن وزنه‌های آن زمان در بیرون از گود، اندام‌های در خور توجهی داشتند و پرورش اندام کم کم در ایران شکل گرفت و زیرنظر فدراسیون وزنه‌برداری و به‌خاطر علاقه‌مندانش به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که نخستین مسابقات قهرمانی کشور در تهران در سالن وزنه‌برداری مجموعه آزادی تهران و سپس رقابت‌های قهرمانی کشور در سال ۱۳۷۳ در همدان بر‌گزار شد و سپس در سال‌های اخیر این رشته به صورت مستقل دارای فدراسیون شد.

 بابک بابایی پور از جمله ورزشکاران همدانی است که در رشته پرورش اندام و بدنسازی فعالیت می‌کند. از پهلوانان و ورزشکاران خوش اخلاقی است که با پشتکار و تمرین‌های زیادی توانست عناوین مختلفی را در این رشته پر هزینه برای خود کسب نماید.

به گزارش تابناک همدان، وی از سال ۸۵ به صورت رسمی وارد رشته بدنسازی و پرورش اندام شد و کسب رتبه اول در استان و رتبه دوم در تهران را تاکنون ازآن خود کرده است و در سال جاری وارد مسابقات کشوری شده و در تورنمنت کشوری شرکت خواهد کرد.

بابایی پور با اشاره به اینکه رشته پرورش اندام یکی از رشته‌های سخت، پر زحمت و پرهزینه است و کمتر ورزشکاری وارد این رشته می‌شود و از طرفی این رشته هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولین و یا اسپانسر‌ها نمی‌شود، افزود: سطح مسابقات در کشور ما بیشتر از کشور‌های دیگر است، چون استعداد‌های ایرانیان و ژنتیک خوب در کشوردر این رشته بسیار بالاتر از دیگر کشور‌ها است و حتی کسب مقام در مسابقات برون مرزی راحت‌تر از داخل کشور است..
 
وی افزود: این رشته ورزشی متولی جدی ندارد و حمایت نمی‌شود و ورزشکاران سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند در حالی که در این رشته ورزشی با توجه به پتانسیل‌ها و افراد توانمند همواره حرفی برای گفتن در میادین خارجی و رقابت‌های جهانی داریم.

بابک بابایی پور با بیان اینکه در پرورش اندام رشته‌ای به نام فیزیک کلاسیک وجود دارد که علیرغم نو پا بودن آن، ایرانی‌ها در جهان در این رشته پیشگام هستند، افزود: اگر به پرورش اندام و بدنسازی توجه جدی شود می‌توانیم در المپیاد‌ها و مسابقات جهانی بدرخشیم.

این ورزشکار همدانی که جز رده overall نیز محسوب می‌شود، افزود: برای مسابقات جام بین المللی "الماس" که در پیشرو داریم ورزشکاران خوبی از همدان شرکت دارند از جمله آقایان میلاد میرزایی که از قهرمانان کشوری است، رضا احمدی و حسن کوچکی از افراد شناخته شده استان هستند که علیرغم تمامی مشکلات در این مسابقات حضور خواهند داشت که اکثر این شرکت کنندگان تحت مربی گری ورزشکار و پهلوان به نام استان، استاد نوترکی قرار دارند.

لازم به ذکر است که این ورزشکار جز کار آفرینان برتر غرب کشور در زمینه تولید و تصفیه نمک محسوب می‌شود و همچنین به دلیل علاقه مندی به موسیقی‌های اصیل، اسپانسر چند موسیقی ارزشی نیزاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار