رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۲ واحد صنفی اعلام تعطیلی کرده‌اند، گفت: علت خالی بودن ویترین بعضی از طلافروشی‌ها گرانی طلا و سکه و عدم تمایل مشتری برای خرید است با این اوصاف طلافروشان خرید و فروشی نداشته و درآمدی ندارند از این‌رو نمی‌توانند مالیات پرداخت کنند و فقط بیکار در مغازه می‌نشینند.
کد خبر: ۶۶۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 15 October 2018
مهدی غلامی گفت: قیمت طلا در حال حاضر به ارزش دلار وابسته بوده و از اونس جهانی طلا هم خارج شده است.

به گزارش ایسنا، غلامی با بیان اینکه قیمت‌ها نسبت به روز پنجشنبه نزولی بوده است، افزود: قیمت طلای ۱۸ عیار ۴۱۲ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در کوتاه‌مدت قیمت‌ها نزولی است، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و با شرایط حال حاضر قیمت‌ها در بلندمدت صعودی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با سیاست‌های بانک مرکزی واردات شمش طلا آزاد بوده و ارزش‌افزوده‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد، ادامه داد: واردات طلای ساخته شده به کشور قاچاق محسوب می‌شود البته به صورت محدود از طریق مبادی رسمی و قانونی کشور با پرداخت ارزش‌افزوده و عوارض وارد کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه طلا‌های ساخته شده از طریق تهران برای نیاز استان تأمین می‌شود، گفت: عیار رسمی طلای کشور از سال ۶۸ تا کنون ۱۸ عیار بوده درحالیکه قبل از سال ۶۸ این عیار ۱۷ بوده و خرید و فروش طلا پایین‌تر از عیار ۱۸ بر اساس تعریف اداره استاندارد ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار