بازار همدان بیش از پیش با آشفتگی و جولان دلالان روبروست و نبود نظارت سبب شده است تا سودجویان میدان را برای عرض اندام فراخ ببینند.
کد خبر: ۶۴۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 21 August 2018
بازار همدان بیش از پیش با آشفتگی و جولان دلالان روبروست و نبود نظارت سبب شده است تا سودجویان میدان را برای عرض اندام فراخ ببینند.

به گزارش فارس، در نخستین روز‌های کاری سال ۹۷، قیمت ارز به شکل قابل توجهی ۸۰۰ تومان افزایش یافت که شگفتی همگان را به دنبال داشت و صرافی‌های همدان توان پاسخگویی به نیاز شهروندان برای خرید ارز را نداشتند و با کمبود شدید ارز برای فروش به مردم مواجه بودند.

در همان روزها؛ افزایش قیمت ارز به ویژه دلار، قیمت طلا را نیز بالا کشید تا نخستین تبعات افزایش قیمت ارز خود را در بازار طلا و سکه نشان دهد.

کالا‌های اساسی و پرمصرف نیز با افزایش قیمت محسوسی مواجه شدند که این امر فشار اقتصادی بر مردم را افزایش داد تا روز به روز شاهد کاهش قدرت خرید مردم باشیم.

روز به روز وخامت حال و روز بازار به‌ویژه بازار کالا‌های اساسی بیشتر شد و مردم با مشکلات بسیاری برای تامین نیاز‌های اساسی خود مواجه شدند؛ در این میان فعالیت افراد سودجو، نبود توان مدیریت بازار ارز و رفتار هیجانی مردم سبب آشفتگی بازار ارز شد که التهاب در سایر بازار‌ها نتیجه این اتفاقات بود.

سال ۹۷ سالی بود که قدرت خرید مردم کاهش یافت. در حال حاضر بازار لوازم خانگی، طلا و خانه به شدت ملتهب بوده و حضور دلالان و سودجویان سبب شده تا روز به روز معیشت مردم با خطر مواجه شود.

گل‌آلود شدن آب در چنین شرایطی به سود دلالان، واسطه‌ها و از همه مهمتر ژن‌های خوب و آقازاده‌هایی تمام شد که شاید سرکردگان و بزرگان آن‌ها با اقدامات خود به دنبال اهداف سیاسی بودند.

در این میان مردم دستاویز برخی سودجویان قرار گرفتند تا آن‌ها به اهداف و مقاصد سیاسی خود دست پیدا کنند، ولی به طور قطع ماه پشت ابر نخواهند ماند و، چون پرده افتد نه تو مانی و نه من.

افزایش احتکار مواد غذایی، مواد اولیه و لوازم خانگی دیگر معضلی بود که به سبب فقدان نظارت به موقع مسوولان رقم خورد که در این بین مردم نخستین کسانی بودند که متضرر شدند.

مردم ایران همان‌هایی هستند که بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی را رقم زدند و پای آرمان‌های انقلاب ایستادند و اجازه دست‌اندازی دشمن بعثی به یک سانتیمتر از خاک این مرز و بوم را ندادند و این بار نیز اجازه عرض اندام دشمن را نمی‌دهند.

البته در این میان نباید از یک زنگ خطر غافل شد و آن هم افزایش فاصله بین مردم و برخی از مسؤولان است، مسوولانی که در دایره اشرافی‌گری خبری از درد مردم ندارند، این دسته از مسؤولان و برخی دیگر در رده‌های پایین‌تر، اما با همان نگاه فاصله، خود را در طبقه‌ای دست‌نیافتنی قرار دادند؛ مردم به مسؤولانی که دلار روی دلار گذاشته و آقازاده‌هایی پرورش دادند تا تداعی‌کننده کلمات لاکچری و لوکسوری شوند اعتماد ندارند.

امروز با آقازاده‌هایی مواجه هستیم که همچون موریانه به جان مردم افتاده و جان مردم را در شیشه کرده‌اند و رانت و ویژه‌خواری تنها کار آن‌ها شده است. اما در این میان برخورد با متخلفان و رانت‌خواران توسط دستگاه قضایی باید با جدیت دنبال شود و در این زمینه نباید ضعفی دیده شود، برخورد با فساد از هر نوع وظیفه قوه قضاییه است که باید به بهترین شکل انجام شود و این خواسته اصلی مردم از قوه قضاییه است.

امروز کشور درگیر زخم‌هایی شده که به جای نمک پاشیدن روی آنها، باید مرهمی برای آن ارائه کرد، باید مسوولان ناکارآمد را کنار گذاشت و با همدلی بین مردم و انجام صحیح و به موقع وظیفه از سوی مسؤولان مانند نظارت درست بر بازار و حل مشکلات مردم نسبت به امیدآفرینی در جامعه اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار