سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند در خصوص وضعیت تنظیم بازار این شهرستان گفت: مدیریت و تنظیم بازار یکی از مهمترین وظایف سازمان صنعت، معدن تجارت است که در ایفای نقش حاکمیتی دولت بر بخش‌های اقتصادی تحت پوشش با استفاده از اهرم‌ها وابزار‌های مدیریتی در سطح بازار نسبت به تامین نیاز‌های اساسی جامعه و کنترل قیمت‌ها ایفا می‌نماید. 
کد خبر: ۶۴۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 19 August 2018
سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان نهاوند در خصوص وضعیت تنظیم بازار این شهرستان گفت: مدیریت و تنظیم بازار یکی از مهمترین وظایف سازمان صنعت، معدن تجارت است که در ایفای نقش حاکمیتی دولت بر بخش‌های اقتصادی تحت پوشش با استفاده از اهرم‌ها وابزار‌های مدیریتی در سطح بازار نسبت به تامین نیاز‌های اساسی جامعه و کنترل قیمت‌ها ایفا می‌نماید. 

به گزارش تابناک همدان، بیژن ترابیان با بیان اینکه مدیریت باید به گونه‌ای اعمال گردد تا هم بازار رونق اقتصادی خود را حفظ کند و هم تولید کنندگان زمینه عرضه محصول را داشته واز سوی مصرف کننده برابر قدرت خرید خود بتواند نیاز مصرف خانوار را تامین نماید، افزود: مثلث تولید کننده، عرضه کننده، مصرف کننده باید در تعادل بازار به گونه‌ای نقش ایفا کنند تا زنجیره مصرف تبدیل به زنجیره فایده شده وهمگان از بازار منتفع شوند. 

وی نظارت وبازرسی دقیق بر ارکان عرضه محصولات در قالب خرده فروشی و عمده فروشی وفروشگاه‌های زنجیره‌ای را مهمترین ابزار‌های کنترلی دانست و خاطر نشان ساخت: باید با حضور مستمر بازرسان در بازار امنیت خاطرمصرف کنندگان فراهم شود. 

ترابیان یاد آور شد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند و اتاق اصناف وهمچنین انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی تاکنون ۱۲۰۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی داشته اند.

 وی خاطر نشان ساخت: از بازرسی‌های انجام شده، تعداد ۲۸۵ مورد پرونده تخلف شامل، گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارایه صورتحساب تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

ترابیان افزود: همچنین ۳ واحد عمده فروشی به اتهام احتکار به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی و در صورت صدور حکم کالای احتکار شده در شبکه عرضه خواهد شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: تاکنون ۳ نوبت گوشت جهت تنظیم بازار میزان ۳.۲ تن گوشت گوسفند وارداتی در شهرستان به قیمت هرکیلو ۳۶۰۰۰ تومان ودر بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شده است.

ترابیان از عرضه مرغ منجمد جهت تنظیم بازار خبر داد و افزود: در حال حاضر مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۶۶۵۰ هزار تومان در فروشگاه اتحادیه تعاونی عرضه می‌شود.
 
وی درخصوص هماهنگی لازم در تامین سبد کالای مورد نیاز خانوار‌ها نیز گفت: برنج و شکر در صورت نیاز بازار، وارد خواهد شد.

ترابیان با اشاره به وضعیت بازار لاستیک کامیون ویژه خودرو‌های سنگین نیز افزود: متقاضیان می‌توانند با ارایه بارنامه و کارت هوشمند ومدارک لازم بصورت حواله‌ای از طریق دستگاه ذیربط در واحد‌های مجاز عرضه کننده تحت نظارت بازرسان تهیه کنند. 

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: تاکنون با بیش از هفده نانوایی متخلف بدلیل کم فروشی، عدم رعایت ساعت کاری وتعطیلی غیر مجاز برخورد صورت گرفته و سه نانوایی که چندین مورد به تعزیرات معرفی شده و قطع سهمیه آرد شده اند. 

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان نهاوند تاکید کرد: کارگروه تنظیم بازار طبق دستور فرماندار محترم بصورت هفتگی تشکیل و گزارش مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون تنظیم بازار و راهکار‌های اجتماعی مقابله با گرانفروشی و جلوگیری از سواستفاده اخلالگران بازار بررسی شده است.
 
ترابیان خاطر نشان ساخت: بازرسان ما بصورت گشت مشترک با شبکه دامپزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی ومردم بهداشت از واحد‌های رستوران، تهیه غذا، قصابی، لبنیات محلی ونان محلی بازرسی بعمل آمده و با موارد تخلف برابر قانون رفتار شده است. 

وی افزود: شهرستان نهاوند با توجه به اینکه قطب تولید میوه استان است، تولید میوه برای باغداران صرفه اقتصادی زیادی ندارد واغلب محصولات به قیمت پایین به فروش میرسد، ولی در برخی مغازه‌های خاص که برخورد قانونی با آن‌ها صورت گرفته با قیمت بالاتر عرضه می‌گردد، لذا با تصویب کارگروه تنظیم بازار و دستور اکید فرماندار و همکاری دستگاه‌های عضو شامل شهرداری، شورای شهر، تعاون روستایی، صنعت معدن تجارت واصناف و اتحادیه باغداران و... یک مکان شناسایی و میوه بصورت عرضه مستقیم با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. 
ترابیان یاد آور شد: در این تصمیم علاوه بر مناسب سازی قیمت میوه و تربار و عرضه محصولات با کیفیت، سود بیشتری نصیب باغداران خواهد شد.

وی افزود: اخیرا با گزارش و شکایت مردمی پس از بازرسی از چند انبار غیر مجاز اقدامات قانونی صورت گرفته است.
ترابیان متذکر شد: مدیریت خرید مناسب و خرید از مبادی اصلی عرضه کالا وخودداری از خرید از مراکز غیرمجاز و فاقد مجوز وصرف وقت جهت انتخاب و تهیه کالای مورد نیازاز مواردی است که مصرف کنندگان باید به آن توجه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار