کد خبر: ۶۴۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 18 August 2018
هیچ چیزی بدتر از این نیست که هرروز صبح چند ساعت را در ترافیک سپری کنید. این روز‌ها ترافیک عضوی جدا نشدنی از زندگی شهرنشینان شده است. افراد بسیاری هرروز صبح برای رسیدن به محل کارشان ساعت‌های طویلی را در ترافیک می‌گذرانند. درست است که امروز روز تعطیل آخر هفته است، ولی صبح شنبه، از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است! اگر شما هم از این دسته هستید، بدانید که ما به خوبی احساس شما را متوجه می‌شویم و می‌دانیم که گاهی ترافیک می‌تواند تا چه اندازه کلافه‌کننده و استرس‌آور باشد.

اغلب آدم‌ها در ترافیک به موسیقی گوش می‌دهند، اما چقدر می‌توان موزیک‌ها را تغییر داد یا عقب و جلو برد؟ آیا موسیقی‌های مورد علاقه‌ی شما تکراری نمی‌شوند؟ به دلیل اینکه حالا ترافیک به یکی از بزرگترین معضلات مردم تبدیل شده در این مطلب چند راه‌کار را بیان می‌کنیم تا از ترافیک و سفر‌های درون‌شهری‌تان لذت ببرید و از زمانتان به بهترین شکل استفاده کنید.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟
 
۱-مطالعه

بهترین کتابی را که می‌شناسید انتخاب کنید، بله قرار است در ترافیک به مرور آن کتاب بپردازید. منظور ما خواندن کتاب حین رانندگی نیست، زیرا همه می‌دانیم که این کار تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد. ما می‌خواهیم که در ترافیک به کتاب گوش بدهید. با پیشرفت تکنولوژی هم‌اکنون شاهدیم که اغلب نویسنده‌ها نسخه صوتی کار‌های خود را نیز ارائه می‌کنند، شما هم می‌توانید با کمی جست‌وجو فایل صوتی کتاب مورد علاقه خود را پیدا کرده و در ترافیک گوش کنید.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟
 
۲-پادکست

پادکست، تدوین صوتی یا رادیوی اینترنتی عبارتی‌ست که در چند سال اخیر زیاد به گوش می‌رسد. پادکست این امکان را به‌وجود می‌آورد که کاربران بتوانند به صورت صوتی اخبار، سریال‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه خود را گوش بدهند. با استفاده از این روش می‌توانید از فرصتتان استفاده کنید و همچنین در جریان موضوعات مورد علاقه خود قرار بگیرید.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟ ‏
۳-جایزه

یکی از روش‌های پرانرژی ماندن در ترافیک تعیین هدف است. همه می‌دانیم که افکار مثبت و تصور این که چقدر به مقصد ‏علاقه‌مند هستیم می‌تواند انرژی را حفظ کند، اما بی‌شک این روش برای شاد ماندن در ترافیکِ روزانه جوابگو نیست. پیشنهاد می‌کنیم راننده‌هایی که هرروز در ترافیک می‌مانند برای خود جوایزی در نظر بگیرند برای مثال ‏بگویید که اگر ۵ روز این مسیر را طی کردم و پرانرژی و شاد ماندم به کافی‌شاپ می‌روم و نوشیدنی مورد علاقه‌ام را ‏سفارش می‌دهم.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟ ‏
 
‏۴-ورزش

هنگام رانندگی ورزش کنید! شاید این توصیه در نگاه اول خنده‌دار و غیرممکن به نظر برسد، اما راه‌کار بسیار مفیدی است. ‏شاید ندانید، اما وقتی در ترافیک مانده‌اید می‌توانید به روش‌های مختلفی نرمش کرده و بدنتان را سرزنده نگهدارید. برای ‏قدم اول به گوگل مراجعه کرده و درباره‌ی برخی از این حرکت‌ها اطلاعاتی به‌دست بیاورید.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟ ‏
 
‏۵-آموزش زبان

ترافیک زمان خوبی برای یادگیری زبان است. این مورد شباهت زیادی به مورد شماره یک یعنی مطالعه و گوش دادن به ‏کتاب‌های صوتی دارد، اما به دلیل اهمیتش در بخشی جداگانه به آن می‌پردازیم. این‌روز‌ها با گسترش شبکه‌های اجتماعی ‏و کارایی اینترنت، دانستن زبان‌های گوناگون نقش بسزایی در پیشرفت دارد. فایل‌های صوتی گوناگونی وجود دارند که با ‏دانلود آن‌ها می‌توانید در ترافیک یک زبان جدید بیاموزید یا زبانتان را بهتر کنید.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟ ‏
۶-برنامه ریزی

اگر در طول روز باید به امور مختلفی رسیدگی کنید و مشغله‌های زیادی دارید، هنگام شب همه برنامه‌های روزتان را روی ‏کاغذ بنویسید. وقتی در ترافیک گرفتار شدید، فهرست خود را مرور کرده و یک به یک درباره‌ی همه‌ی آن‌ها ‏فکر کنید. این کار باعث می‌شود تا دقیق‌تر شوید و همه‌چیز بر اساس برنامه‌ریزی‌هایتان پیش برود.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟ ‏
۷-به خاطر سپردن موسیقی

هنگامی که ذهن شما از امور روزانه خسته شده و حوصله آموزش حین رانندگی را ندارید، بهترین کار همان گوش دادن به ‏موسیقی است. توصیه می‌کنیم هنگام رانندگی با دقت بیشتری به موزیک گوش بدهید و سعی کنید که از ابتدا تا انتهای ‏آهنگ را به خاطر بسپارید با این کار نه تنها حافظه شما تقویت می‌شود، بلکه بعد‌ها می‌توانید با خواندن این آهنگ برای ‏دوستان و آشنایانتان آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهید. اگر آهنگ مورد علاقه شما شاد است می‌توانید با آن آواز خوانده و حتی ‏حرکات موزون انجام بدهید. این کار‌ها باعث افزایش انگیزه و انرژی می‌شود.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟
۸-ترک عادت

هر فردی عادت‌های خوب و بدی دارد. اغلب می‌دانیم که بعضی از عادت‌های ما بد است و زیان‌هایی دارد، برای ‏مثال همه می‌دانیم که سیگار کشیدن عادت خوبی نیست، اما به دلیل مشغله‌های روزانه زیاد به این موضوع فکر نمی‌کنیم. ‏ترافیک زمان خوبی برای اندیشیدن به‌وجود می‌آورد، از زمانتان استفاده کنید و به مضرات عادات بدتان فکر کنید و سعی ‏داشته باشید که راه‌کار‌هایی برای ترک آن‌ها بیابید.

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟
۹-تمیزکاری

افرادی که چند ساعت روزشان را در ترافیک به‌سر می‌برند در واقع اتومبیلشان بخشی از زندگی آنهاست. ‏رانندگان پرمشغله زمان زیادی برای تمیزکاری اتومبیل خود ندارند و اغلب به یک بار کارواش رفتن در ماه اکتفا می‌کنند. ‏به اتومبیل خود اهمیت بدهید و محیط زندگی خود را تمیز کنید. اگر زمان زیادی ندارید ترافیک وقت خوبی برای ‏تمیزکاری داشبورد و قسمت راننده و شاگرد است. ‏

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟
۱۰-برقراری تماس تلفنی

صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی کار پرخطری است و راننده‌ها حق این کار را ندارند؛ اما امروزه بیشتر اتومبیل‌ها از ‏تکنولوژی بلوتوث برخوردارند. بلوپوت‌ها این امکان را برای صاحبانشان فراهم می‌کنند تا بدون دست زدن به گوشی موبایل با دیگران ‏صحبت کنند. همیشه افرادی وجود دارند که باید با آن‌ها صحبت کنید، کسانی مثل مادر و پدر یا وکیل و دوستانتان که به ‏دلیل مشغله‌ی ذهنی و کاری از آن‌ها غافل می‌شوید. از ترافیک استفاده کرده و تماس‌های تلفنیتان را مدیریت کنید. ‏

چگونه از ترافیک لذت ببریم؟
 
‏۱۱-توجه به همسفر

اگر هنگام رانندگی و ماندن در ترافیک تنها نیستید و همواره کسی شما را همراهی می‌کند، از این فرصت استفاده کنید. با ‏همسفرتان صحبت کرده و اطلاعات جدیدی به‌دست بیاورید. حتی اگر همسر شما خوش‌صحبت نیست و علاقه‌ای به ‏بحث ندارد این موضوع را به خاطر داشته باشید که او هم به اندازه شما از گیر افتادن در ترافیک بیزار است. ‏

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار