رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا گفت: بوعلی سینا افتخار همدان، ایران و مکتب شیعه جهان اسلام بوده که باید به دنیا و جهانیان معرفی شود.
کد خبر: ۶۴۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 18 August 2018
رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا گفت: بوعلی سینا افتخار همدان، ایران و مکتب شیعه جهان اسلام بوده که باید به دنیا و جهانیان معرفی شود.

به گزارش مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نشست خبری بنیاد بوعلی بابیان اینکه بوعلی سینا نادره دوران است، اظهار داشت: ابوعلی سینا از نظر شخصیت در حدی بود که امام خمینی (ره) فرمودند: در کل قلمرو کره زمین بوعلی سینا یک شخصیتی است که از علمی، فرهنگی، پزشکی و همه فنون نظیر ندارند این سخن از شخصیتی مانند امام بسیار مهم است.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم این شخصیت ممتاز جهانی را هم بهتر بشناسیم و هم بتوانیم آن را بشناسانیم، چون این‌ها سند، شناسنامه و هویت ما هستند، اکنون دنیای امروز همدان را با نام بوعلی سینا می‌شناسد متأسفانه در ایران ما آن‌چنان که می‌بایست عظمت این انسان را به دنیا نتوانسته‌ایم معرفی کنیم.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا بابیان اینکه دنیا بوعلی را مصادره کرده است، گفت: عرب‌ها می‌گویند بوعلی سینا ایرانی نیست به دلیل اینکه کتاب‌هایش را عربی نوشته، ترک‌ها از ۴۰ سال قبل یک تندیس بزرگی از جناب ابن‌سینا ساخته‌اند و آن را به عنوان فرزند پرافتخار ترک به دنیا معرفی می‌کنند.

طه‌محمدی خاطرنشان کرد:، ولی شواهد فراوانی وجود دارد که بوعلی سینا فارسی‌زبان هستند و سروده‌های به زبان فارسی ایشان و زادگاهشان همه گواهی بر فارس زبان بودن بوعلی سینا هستند.

وی بابیان اینکه ما باید مفاخر خود در حدی که شایستگی دارند تکریم کنیم، بیان کرد: مردم از عقل، علم، ادب و دیانت این مفاخر الگو می‌گیرند، بوعلی سینا با عمر بسیار کم و در ناامنی که وجود داشته تعداد بسیار زیادی کتاب نوشته است.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا عنوان کرد: لحظه‌لحظه‌های زندگی بوعلی سینا برای جهان درس است بنده در حالات ایشان می‌خواندم که هر ۳ روز یک‌بار قرآن کریم را ختم می‌کردند در مسائل پیچیده وضو می‌گرفتند می‌رفتند مسجد با همه وجود دو رکعت نماز می‌خواندند و مشکل علمی‌شان حل می‌شد.

طه‌محمدی یادآور شد: بوعلی سینا همه علوم را تولید کردند و علوم وارداتی نداشتند در حمله افغان به مرکز حکومت ایران بسیاری از نوشته‌های بوعلی سینا در آتش سوخت و ما باید آثار بوعلی سینا از همه کشور‌های دنیا را جمع‌آوری کنیم.

وی بابیان اینکه دنیا باید بداند بوعلی سینا چه شخصیتی بوده است، گفت: بوعلی سینا افتخار همدان، ایران و افتخار مکتب شیعه است که چنین شخصیتی دارد که امروز عالم به وجود او مباهات می‌کنند و ما باید دین خود را به این شخصیت ادا کنیم.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا افزود: اگر ما بوعلی را به جهانیان معرفی کنیم ایران اسلامی و مکتب شیعه را معرفی کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار