پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینای همدان عصر امروز (جمعه) به میزبانی سالن ۶ هزار نفری انقلاب این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 18 August 2018
 پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینای همدان عصر امروز (جمعه) به میزبانی سالن ۶ هزار نفری انقلاب این شهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رئیس هیات شطرنج همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پیکار‌های شطرنج اوپن بین المللی ابن سینای همدان با حضور ۳۹۰ شطرنج باز داخلی و خارجی از امروز با قضاوت ۱۵ داور شروع شد.

احمد علی بابایی افزود: ۱۶ شطرنج باز از مجموع شرکت کنندگان را افراد مطرح خارجی تشکیل می‌دهند.

وی با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون شطرنج کشور گفت: همزمان با این مسابقات شاهد برگزاری رویداد‌های شطرنج در شهر‌هایی نظیر تهران و سیرجان هستیم که در صورت اجرا نشدن این برنامه ها، فرصت حضور موثرتر شطرنج بازان در همدان مهیا می‌شد.

علی بابایی اضافه کرد: البته به لحاظ آماری به نسبت سال گذشته شاهد حضور پرشمار شطرنج بازان شرکت کننده هستیم.
وی در زمینه دلایل شرکت نکردن برخی چهره‌های صاحب نام شطرنج نظیر شیروف و کرنیف در این رقابت‌ها گفت: این شطرنج بازان مطرح جهان در تمامی مسابقات حق القدم دریافت می‌کنند، اما به دلیل افزایش قیمت دلار موفق به تامین مبلغ تعیین شده برای حضور آن‌ها نشدیم.

رئیس هیات شطرنج همدان خاطرنشان کرد: با این حال شطرنج بازان داخلی و خارجی جدول A. را اساتید برجسته تشکیل می‌دهند و در مجموع امسال مسابقات در سه جدول A، B. و C. برگزار می‌شود.

وی از غیبت احسان قائم مقامی برای حضور در این رقابت‌ها خبر داد و افزود: قائم مقامی استاد بزرگ بین المللی شطرنج به دلیل مشکلات شخصی از حضور در این مسابقات انصراف داد.

سال گذشته استانیسلاو بوگدانوویچ (Bogdanovich Stanislav) استاد بزرگ شطرنج اوکراین قهرمان چهاردهمین دوره رقابت‌های شطرنج 'اوپن ابن سینا' شهر همدان شد.

۵۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای برترین‌های این دوره از مسابقات تعیین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار