محمد کاظمی نماینده ملایر گفت: اگر خبرنگاران می‌توانستند مسائل دستگاه‌های اداری و سازمان‌ها را شفاف‌سازی کنند و مردم در جریان مسائل قرار دهند، شاهد این همه فساد اداری و مالی و اختلاس نبودیم.
کد خبر: ۶۴۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 14 August 2018
محمد کاظمی نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خبرنگاران می‌توانستند مسائل دستگاه‌های اداری و سازمان‌ها را شفاف‌سازی کنند و مردم در جریان مسائل قرار دهند، شاهد این همه فساد اداری و مالی و اختلاس نبودیم.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، محمد کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار خبرنگاری کاری سخت و زیان آور است، در طول پیروزی انقلاب در صحنه‌های مختلف شاهد شهادت بسیاری از خبرنگاران در حین تهیه خبر بوده‌ایم که نمونه آن شهید صارمی است که به نام روز خبرنگار معرفی شده است.

وی با بیان اینکه قانون ما برای آزادی شغل خبرنگاری و نشر اطلاعا ت. و برای فعالیت مطبوعات احترام قائل شده گفت:مطبوعات و نشریات در بیان مطالب آزاد هستندو فعالیت خبرنگاران باید در چارچوب قوانین واسلام باشد.

کاظمی تصریح کرد: خبرنگاران با مشکلات زیادی همچون بیمه خبرنگاران و دریافتی بسیار اندک، فشار‌ها و استرس‌های کاری و.. مواجه هستند که اگر عشق در این شغل نباشد نمی‌توان دراین کار موفق بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس اسلامی افزود: در طول پیروزی انقلاب تا به امروز قانون مطبوعات فراز و نشیب‌های زیادی داشته و در سال‌های اخیر در دولت تدبیر و امید ندیده‌ایم که با اصحاب مطبوعات برخورد‌های بد و یا نشریه‌ای تعطیل شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده مجلس ارتباط خوبی با رسانه‌ها و مطبوعات دارم و باید این ارتباط را حفظ کنیم تا خدمات و برنامه‌های مجلس و نمایندگان به اطلاع مردم برسد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط حساس و بحرانی کشور بعد از خروج آمریکا از برجام افزود: چگونگی اداره کشور و استفاده از منابع موجود امری مهم است و بنا بر فرمایش مقام رهبری که دستور دادند ستاد ویژه کشوری متشکل از سران سه قوه و تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی تشکیل شود و در این زمینه جلسات مرتبط تشکیل و در حال حاضر نیز دستورات رهبر معظم انقلاب در این زمینه ابلاغ و اجرایی می‌شود.
عدم گردش اطلاعات در سیستم اداری کشور/سیاست ارزی دولت اشتباه است/کارشناسان فائو مهر ماه به ملایر می‌آیند/ برخی در مجلس به دنبال جریانهای جناحی هستند

در بحث شفاف سازی مشکل داریم.

نماینده ادوار ملایر بیان کرد: استیضاح وزیر، سؤال از رئیس جمهور و... در این شرایط مناسب نبود، همه مسایل به موقع و در زمان خودش باید انجام شود، البته ما طبق قانون باید عمل کنیم.

کاظمی در ادامه گفت: وزارت کار و رفاه اجتماعی وزارتی گسترده‌ای است، استیضاح وزیر در این شرایط راه رفع مشکلات نیست، با توجه به گستردگی این وزارتخانه باید کار تفکیک این وزارتخانه انجام شود.


وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وظایف مجلس پرداختن به مشکلات مردم و مسایل کلان کشور است بیان کرد: با توجه به جلساتی که با آقای لاریجانی داشتیم ما باید صرفاً امسال سعی کنیم روی محور صندوق‌های بازنشستگی، تأمین آب منابع طبیعی و مسائل بازنشستگان کار کنیم و از این شاخه به آن شاخه نپریم.

نماینده مردم ملایراظهار کرد: در شرایط فعلی در مجلس برخی همکاران به جای تلاش در تقسیم کار‌ها به دنبال جریانات جناحی و... هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در بحث شفاف سازی مشکل داریم، تصریح کرد: برخی فساد‌های اداری و مالی حاصل نبود آزادی اطلاعات در سیستم اداری کشور است.

برخی سازمان‌های نظارتی در زمینه نظارت بر دستگاه‌ها کم کاری می‌کنند.
 
نماینده ملایرافزود: وقتی مسئولان بدانند کارشان زیر ذربین است دست به فساد و اختلاس نمی‌‍زنند، برخی سازمان‌های نظارتی نیز در زمینه نظارت بر دستگاه‌ها کم کاری می‌کنند.

وی با اشاره به سرگردانی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در سطح کشور افزود: این نقدینگی باید در سطح تولید استفاده شود و مشکلات را با اعتماد دوباره مردم به دولت رفع کرد.

کاظمی تاکید کرد: درانتخاب مدیران شهرستان باید عمل‌گرایی و تخصص به صورت ویژه لحاظ شود، اینکه مدیری عضو کدام گرایش و جناح باشد مهم نیست، در این شرایط مهم خدمت به مردم و رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها است.

وی گفت: اقدامات انجام شده نمایندگان ملایر در مجلس در راستای خدمات‌رسانی به شهرستان است و از ابتدای امر ما روی محور‌های اساسی کار کرده‌ایم که توجه به روستا‌ها در اولویت بوده است که طرح هادی و به سازی روستا‌ها را با موفقیت اجرایی کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: در بحث بهداشت و درمان کار‌های خوبی شده از جمله تکمیل بیمارستان خیرساز ملایر، مرکز آنژیوگرافی، تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی و... نیز از اقدمات انجام شده در این زمینه بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس از سفر معاون اول رئیس جمهور به ملایر خبر داد و گفت: آقای جهانگیری شهریور ماه امسال برای افتتاح دو فاز شرکت فروسیلیس، بازدید از کارخانه ذوب آهن، کلنگ زنی واحد منیزیم در شهرک امام رضا (ع) و... به ملایر سفر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ثبت جهانی انگور ملایر در فائو دو مرحله انجام شده و با سفر کارشناسان فائو برای بازدید از تاکستان‌های ملایر در مهر ماه مراحل پایانی آن نیز انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار