مدیر فرودگاه همدان گفت: تداوم پرواز‌های همدان-تهران و بالعکس منوط به تلاش و همکاری آژانس‌های مسافرتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها است.
کد خبر: ۶۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 12 August 2018
مدیر فرودگاه همدان گفت: تداوم پرواز‌های همدان-تهران و بالعکس منوط به تلاش و همکاری آژانس‌های مسافرتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها است.

به گزارش ایرنا، سهراب کلوندی افزود: نخستین پرواز دو سویه همدان-تهران، ۱۸ فروردین امسال توسط هواپیمایی ای. تی. آر که بعد از توافق برجام توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر خریداری شده بود انجام شد.

وی با بیان اینکه این پرواز در تمام روز‌های هفته به جز روز‌های چهارشنبه و جمعه به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود افزود: استاندار همدان با جدیت دنبال برقراری این پرواز بود تا جایی که بر زمان و ساعت پرواز‌ها نیز نظارت دارد.

مدیرفرودگاه همدان گفت: به طور حتم برقراری این پرواز علاوه بر آسان سازی در تردد مسافران و استفاده بهینه از وقت و فرصت، موجب کاهش آمار سوانح جاده‌ای می‌شود.

کلوندی با بیان اینکه میانگین مسافران همدان - تهران در هر پرواز حدود ۲۰ نفر است بیان کرد: برای ادامه فعالیت این پرواز، استقبال مسافران باید به میانگین ۳۵ نفر در هر پرواز برسد.

وی بیان کرد: یکی از بستر‌های مهم برای توسعه گردشگری وجود حمل و نقل هوایی است بنابراین از این ظرفیت می‌توان برای شناساندن این استان به ویژه در رویداد ۲۰۱۸ بهره گرفت.

وی ادامه داد: پرواز‌های همدان - کیش و همدان - مشهد نیز تا اطلاع ثانوی به دلیل لغو چارتر کننده تعطیل است.

کلوندی با بیان اینکه در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری مجددد این ۲ پرواز هستیم افزود: برای برقراری مجدد پروازها، آژانس‌های گردشگری همدان اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی کرده اند، اما به دلیل بالا بودن قیمت‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده اند.
 
مدیر فرودگاه همدان اضافه کرد: این فرودگاه در چند سال گذشته با انجام پرواز کیش و مشهد رونق گرفته و از حالت تعطیلی خارج شده بود، اما این روز‌ها شاهد لغو این ۲ پرواز است.
 
کلوندی با بیان اینکه استقبال شهروندان همدانی از پرواز همدان - مشهد بسیار مطلوب بود افزود: پرواز همدان - کیش نیز رضایت مسافران را جلب کرده بود.
 
وی اظهار داشت: از ۱۴ مرداد تا امروز شنبه ۲۰ مرداد با انجام ۱۴ پرواز توسط شرکت هواپیمائی ایران ایر، سه هزارو ۴۴۵ زائر عازم سرزمین وحی شدند و چهاردهمین پرواز حجاج بیت اله الحرام نیز صبح امروز (شنبه) از فرودگاه همدان به مقصد جده انجام شد.

کلوندی بیان کرد: سه پرواز باقیمانده تا اواخر روز ۲۱ مرداد انجام می‌شود.

گفتنی است؛ فرودگاه همدان در پنج کیلومتری شمال شهر قرار دارد و از فرودگاه‌های قدیمی کشور محسوب می‌شود.

این فرودگاه مجهز به سیستم‌های کمک ناوبری است و اکنون در این فرودگاه پرواز‌های داخلی انجام می‌شود البته برنامه‌هایی برای برگزاری پرواز‌های خارجی از جمله پرواز‌های عتبات عالیات از این فرودگاه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار