عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نیاز‌های توسعه و پیشرفت هر جامعه به غیر از منابع مالی و ریالی، خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده که در شتاب بخشیدن هر چه بیشتر توسعه کشور نقش‌آفرین هستند.
کد خبر: ۶۴۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 11 August 2018
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نیاز‌های توسعه و پیشرفت هر جامعه به غیر از منابع مالی و ریالی، خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده که در شتاب بخشیدن هر چه بیشتر توسعه کشور نقش‌آفرین هستند.

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی توسعه کمی و کیفی خبرنگاری بوده که سطح دریافت و انتقال اخبار توسط سفیران عرصه خبر در جای جای جمهوری اسلامی بروز و ظهور داشته و این در سطح کمی و کیفی موثر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید به خبرنگاران اطمینان بیشتری داشته باشیم، افزود: خبرنگاران دارای جایگاه، شناسنامه و موقعیت بوده و اخبار آنان موثق و مستند است و مانند فضای مجازی نیست.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه خبرنگاران در حکومت مردم‌سالاری دینی نقش بزرگی دارند، خاطرنشان کرد: اگر در هر جامعه‌ای حضور خبرنگاران و مطبوعات و اصحاب رسانه کمرنگ شود آن جامعه نمی‌تواند داعیه دموکراسی داشته باشد و حکومت دموکراسی زمانی تداوم خواهد داشت که حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در آن جامعه مشهود باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر معیشتی و درآمد و توجه دولتمردان در جامعه ما خبرنگاران در سطح عالی نبوده‌اند و به لحاظ موقعیت زندگی در رنج و مشقت به سر می‌برند، گفت: با وجود تمام این مشکلات شیرازه و انگیزه قوی خبرنگاران همواره موجب آن بوده که در تمام مسائل مختلف اجتماعی حضور داشته و همه مشکلات را در تمام صحنه‌ها، چون جنگ، بحران و اغتشاشات به جان بخرند و برای دریافت خبر هیچ مضایقه‌ای نداشته و حضوری پررنگ داشته باشند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی فضای مجازی را به صورت بالقوه برای دریافت اخبار و اطلاعات، به‌روز شدن و ورزیدگی موثر دانست و یادآور شد: برخی منظره زیبای این فضا را گا‌ها با اخبار کذب و غیرواقعی، تهمت‌ها، افترا و بداخلاقی‌ها زهرآلود و نامطلوب می‌کنند که باید کاری کنیم جامعه به سمت خبرنگاران سوق داده شود و خبرنگاران هم باید در فضای مجازی با اخبار واقعی ورود پیدا کنند و فضای مجازی را در انعکاس اخبار نادیده نگیرند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه به نقاط تاریک، روشنی می‌بخشند و اگر حضور خبرنگاران وجود نداشته باشد مشکلات بر جامعه مستولی خواهد شد، اظهار کرد: قوه مقننه، مجریه، قضاییه و خبرنگاران مانند ۴ حفره قلب بوده که برای نشاط و شادابی و استواری پیکره جامعه لازم هستند و اختلال در کار هر یک از آنان موجب نقص در پیشرفت و توسعه جامعه است و نظم این ۴ حفره نیز تحت‌تأثیر ولایت‌فقیه به عنوان مغز جامعه قرار دارد.

رنجبرزاده با تأکید بر اینکه خبرنگاران می‌توانند همسنگ دیگر قوا باشند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی باید در تقویت هر چه بیشتر نگاه و شخصیت و تفکر این قشر ورزیده از جامعه کوشیده و نیروی انسانی لازم در جایگاه خبری را فراهم کند تا با این اقدام در بین جامعه انگیزه ایجاد شده و با اخبار آنان افراد ناکارآمد، سست و تنبل به حاشیه رانده شوند و در بین افراد کارآمد انگیزه بیشتر ارتقاء داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبرنگاران در امواج گوناگون سیاسیون درگیر هستند که باید با ورزیدگی و توانمندی و تجربه بتوانند همه آنان را کنار زده و واقعیت را در راستای منافع مردم و نظام انعکاس دهند.

رنجبرزاده اضافه کرد: یک خبرنگار نباید به موقعیت خود فکر کند چرا که این طرز تفکر موجب آن خواهد شد که اخبار را به درستی انعکاس نداده و در رسالت خود کوتاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی اخبار در انعکاس توسط خبرنگار نیازمند ورزیدگی خاصی هستند، خاطرنشان کرد: تحلیل‌گری، ورزیدگی، تجربه و توانمندی و صحت اخبار از جمله آیتم‌هایی است که خبرنگاران در ارسال و بازخورد اخبار خود به جامعه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رنجبرزاده بیان کرد:در موقعیت کنونی که برخی از معاندان حتی برای تضعیف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه جنگ رسانه‌ای به راه انداخته‌اند، خبرنگاران از نقش موثری در پیشگیری و جلوگیری از انتشار اخبار غیرواقعی برخوردار هستند و با رسالت ارزشمند و بزرگ خود می‌توانند در مقابله با دشمنان و معاندان نقش‌آفرینی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار