معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصل انتصاب‌ها بر اساس تخصص است و در تشکیلات ارشاد به دنبال این هستیم که افراد متخصص وارد این عرصه شوند.
کد خبر: ۶۳۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 18 July 2018

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصل انتصاب‌ها بر اساس تخصص است و در تشکیلات ارشاد به دنبال این هستیم که افراد متخصص وارد این عرصه شوند.

به گزارش تابناک همدان، سیدهادی حسینی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ نباید بار سیاست را به دوش بکشد، افزود: چرا که فرهنگ زیرساخت تمام مباحث است و در وزارت ارشاد به برخی از نهاد‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش توجه نشده است.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر افراد پیشنهادی اهل تخصص نباشند، آشنایی آن‌ها زمان‌بر است، تصریح کرد: وزارت ارشاد با همه گزینه‌های مطرح شده صحبت کرد، اما نمی‌توانست از آن‌ها استفاده کند چرا که آن‌ها زیرمجموعه ما نیستند و تجربه خود را در آینده با خود می‌برند بنابراین بنا داشتیم از ظرفیت‌های درونی استفاده کنیم. 

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرمایه ما هنرمندان و اهالی فرهنگ هستند، گفت: این مجموعه باید مدیر را همراهی کند.

وی مدیرکل سابق ارشاد را یکی از پاکترین مدیران دانست وبا بیان اینکه عبادی دو سال دیگر بازنشسته می‌شود، افزود: خانواده فرهنگ و هنر، خانواده‌ای غنی نیست و وضع مالی خوبی ندارند، اما به لحاظ مالکیت فکری، هنری و ادبی، غنی هستند.

حسینی با تأکید بر اینکه سرمایه ما وجود هنرمندان و اهالی فرهنگ است، اظهار کرد: مدیرکل جدید مدیریت استان سخت، پرمسأله و پرمشکل هرمزگان را تجربه کرده بنابراین می‌تواند از این تجربیات در همدان استفاده کند و استان مقتدر فرهنگی همدان را ارتقاء دهد.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم فرهنگ با سیاست مخلوط شود، خاطر نشان ساخت: درویش‌نژاد مدیرکل جدید پیوند‌های سیاسی ندارد.

وی خطاب به درویش‌نژاد، مدیرکل جدید ارشاد با بیان اینکه باید خود را همکار خانواده فرهنگ بداند و خود را بالادست جامعه فرهنگی نداند، گفت: نظام سلسله‌مراتبی جامعه فرهنگی نمی‌تواند کارکرد خوبی داشته باشد، همانگونه که درب اتاق شما در هرمزگان به روی همه باز بود در همدان نیز درب اتاق خود را به روی اهالی فرهنگ و هنر باز بگذارید.

وی خاطر نشان ساخت: می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های نهاد‌های فرهنگی همچون اوقاف، سپاه، تبلیغات، کانون پرورش فکری، صدا و سیما و... سطح دانش و فرهنگ را ارتقاء داد بنابراین باید تعامل بیشتری با نهاد‌های فرهنگی صورت گیرد.

حسینی همدان را سندی برای اثبات تاریخ ایران دانست و افزود: اگر قرار باشد برای فرهنگ، ادب، هنر و گذشته هنر ایران صفحاتی درنظر بگیریم، همدان می‌تواند صفحات اصلی آن سند باشد به طوریکه این سرزمین با تمام ویژگی‌هایش همچون داشتن مفاخر و بزرگانی، چون ابن‌سینا، باباطاهر و عین‌القضات همدانی قابل اعتناست.


وی کارایی و اثر بخشی را مهمترین مولفه در انتصاب مدیران دانست و اضافه کرد: تمام وقت و انرژی مدیران باید صرف خدمتگذاری بهینه و صادقانه به مردم شود

لازم به ذکر است که در این آیین علیرضا درویش نژاد با حکم وزیر به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منصوب و از زحمات فاضل عبادی در این سمت قدردانی شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار