پاس که سال ۸۶ با تصمیمات مقامات ارشد کشور به همدان منتقل شده بود، این بار خود برای خرید امتیاز آستین بالا زد و قرار نیست این تیم همدانی در لیگ دسته سوم توپ بزند.
کد خبر: ۶۲۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 27 June 2018
پاس که سال ۸۶ با تصمیمات مقامات ارشد کشور به همدان منتقل شده بود، این بار خود برای خرید امتیاز آستین بالا زد و قرار نیست این تیم همدانی در لیگ دسته سوم توپ بزند.

به گزارش  فارس، بعد از فروکش کردن تب و تاب هنرنمایی تیم ملی کشورمان در جام جهانی، روز گذشته یکباره خبر خرید امتیاز یک تیم لیگ دسته دومی از سوی مدیرعامل پاس همدان در فضای مجازی منتشر شد. خبری که بلافاصله توسط منابع خبری مهر تائید گرفت تا تجربه تلخ خرید امتیاز از سوی استانی که در چند سال اخیر موفقیت آنچنانی در فوتبال ایران نداشته، دوباره تکرار شود.

پاسی‌ها از قرار معلوم امتیاز تیم دسته دومی پرسپولیس مشهد را خریداری کرده‌اند و امسال هم در این سطح از مسابقات حضور خواهند داشت.

خرید امتیاز، فرار رو به جلویی است که از سوی مسؤولان همدانی چه استاندار، چه شهردار به عنوان رئیس هیات فوتبال همدان و چه مدیرکل ورزش و جوانان و بقیه کسانی که در این گناه نابخشودنی شریک بوده‌اند، سر زده است.

مثل روز روشن است که خرید امتیاز تنها برای بازارگرمی و مشغول کردن ذهن هواداران است و وقتی پاس در کوران مسابقات قرار گرفت، همین مسؤولان عطای حمایت از قهرمان آسیا را به لقایش می‌بخشند. اتفاقی که همه ساله شاهدش بودیم و مصاحبه‌های مدیران‌عامل، سرمربی و بازیکنان در طول ادوار مختلف و درخواست کمک آن‌ها از هیات‌مدیره در مقاطع حساس خود گواهی بر این ادعاست.

ضمن اینکه فراموش نکنیم که پاس از خرید امتیاز، خاطره تلخی به یادگار گذاشته و مشخص نشد بعد از این همه فشار رسانه‌ای علیه استان همدان، چرا دوباره مسؤولان زیر بار این کار رفتند!‌ای کاش آقایان به جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک نمی‌کردند و این تیم را از همان دسته سوم زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دادند تا پله‌پله رشد کند، نهال خودباوری خود را بارور کند و به بالاترین سطح فوتبالی مملکت برسد. نه اینکه تا به در بسته خورد، به پولی که مشخص نیست چه‌کسی تزریق کرده پناه آورد و امتیاز یک تیم نگون‌بخت را خریداری کند.

با این حساب و کتاب، پاسی‌ها نباید دیگر هیچ هراسی از سقوط داشته باشند، چون در این صورت فرار رو به جلویی به نام "خرید امتیاز" و بازگشت سریع‌السیر وجود دارد!

همدانی‌ها با این اشتباه بزرگ خود، بار دیگر تجربه تلخ انتقال تاریخی سال ۸۶ را تکرار کردند. پاس در همدان یک دهه تمام زمان می‌خواست تا کاخ آرزو‌های خود و تمام علاقمندانش به ایران را فروریخته ببیند. حالا از پاس، تیمی که آخرین بار موفق شد نام یک باشگاه ایرانی را در قاره کهن ورد زبان‌ها کند، یک تیم از هم‌پاشیده دسته سومی (بخوانید دسته دومی) پیش روی ما و همه آنهایی‌ست که قلبشان به عشق قطب سوم فوتبال این مملکت زمانی می‌تپید و امروز دیگر نه. تیمی که امروز متاسفانه با خرید امتیاز در سطوح پائین فوتبال ایران دست به دست می‌شود!
 
انتقال آخرین قهرمان ایران در آسیا در سال ۸۶ به استانی که پیش‌تر سابقه حضور در لیگ برتر را نداشت و تمام افتخار فوتبالی‌اش به دو اسم "احمد جمشیدیان" و "مهدی کیانی" خلاصه می‌شد را با کمی ارفاق می‌توان بزرگ‌ترین انتقال تاریخ فوتبال کشور دانست.

برای مردمی که تمام لذتشان از فوتبال، تماشای بازی‌های استقلال و پرسپولیس از قاب جادویی بود، چه چیزی بهتر از حضور پاس در شهرشان؟ لقمه دهان‌گیری که همیشه زمین‌‎سفت استقلال و پرسپولیس بود و تقابلش برابر دو تیم بزرگ پایتخت جذاب‌تر از حد تصور از آب در می‌آمد.

یک‌دستی بهروز مرادی (استاندار وقت همدان) و حمیدرضا حاجی‌بابایی (نماینده سابق و فعلی همدان در مجلس) با کمک‌فکری کاظم اولیایی و البته اعلام ناجا مبنی بر عدم‌تیمداری و شاید انحلال پاس، تمام نقشه‌ای بود که منجر به انتقال آن مکتب بزرگ در بهار ۸۶ به هگمتانه شد.

سناریوی تامل‌برانگیزی که هیچ‌وقت جواب نداد و حالا به نحوی دیگر و در کمال ناباوری تکرار می‌شود. در این چند سال همیشه از گوشه‌وکنار اخباری مبنی بر بازگشت پاس به تهران به گوش رسیده است. این وسط بیش از همه پیشکسوتان پاس تهران علاقمند به این بازگشت بوده‌اند و اقداماتی هم انجام دادند، اما مرغ مسؤولان همدانی از همان ابتدا یک پا داشت.

حتی چندی پیش معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی از بازگشت دوباره پاس به تهران خبر داد، اما مدیرعامل وقت باشگاه و رئیس هیات فوتبال همدان معتقد بودند که پاس به ۸ هزار شهید استان همدان هبه شده و بازستاندنی نیست.

اما‌ ای کاش حالا که امتیاز پاس بازستاندنی نیست، مسؤولان استان همدان از همان لیگ ۳ استارت می‌زدند، تیم خود را تقویت می‌کردند و حمایت همه‌جانبه داشتند. نه اینکه به خرید امتیاز پناه آورند.

یادمان نرود که در همین شهر همدان رشته‌های دیگر منتظر یک نیمچه حمایت از سوی مسؤولان ارشد استان هستند.‌ای کاش استاندار همدان و مشاوران فکری‌اش به‌جای این ولخرجی و اصرار بر خرید امتیاز، نیم‌نگاهی به رشته‌های محبوب و البته منزوی این روز‌های همدان از جمله کشتی و والیبال بیاندازند که برای هزینه‌های روزمره خود هشتشان گرو ۹ است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار