مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: در برنامه جهادکشاورزی پیگیر راه‌اندازی و ایجاد بانک نشاء برای کشاورزان اسدآبادی هستیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی آن در این شهرستان حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 14 June 2018
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: در برنامه جهادکشاورزی پیگیر راه‌اندازی و ایجاد بانک نشاء برای کشاورزان اسدآبادی هستیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی آن در این شهرستان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سقراط بیرنگ اظهار کرد: در همین راستا سال گذشته راه‌اندازی بانک نشاء در مرکز تحقیقات روستای لک‌لک را در قالب قرارداد به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان اجاره و امانی پیگیر بودیم که به علت عدم پیگیری سرمایه‌گذار، این امر بی‌نتیجه ماند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در راستای راه‌اندازی و ایجاد بانک نشاء در شهرستان همچنان پیگیر این امر هستیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این راستا حمایت خواهیم کرد.

بیرنگ در ادامه با بیان اینکه در بانک نشاء بذر‌های موردنظر از جمله گوجه‌فرنگی، ذرت و چغندرقند کشت و به نشاء تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: کشاورزان اسدآبادی به راحتی بدون کشت بذر از طریق بانک، نشاء محصول موردنظر خود را خریداری کرده و در اراضی کشاورزی خود کشت خواهند کرد.

وی دوره زودرس محصول و مصرف کم و بهینه آب را از مزیت‌های این امر دانست و افزود: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد کشت گوجه‌فرنگی در بحث نشاء مرسوم‌تر است.

بیرنگ در ادامه از کشت ترویجی ۱۰ هکتار نشاء چغندرقند در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به صورت رایگان در حال کشت نشائی چغندرقند قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای استارت اجرای الگوی کشت به منظور حفظ و استفاده بهینه از آب و منابع آبی در کشاورزی طرح ترویجی کشت نشائی چغندرقند با کمک سازمان جهادکشاورزی در راستای ترغیب و تشویق کشاورزان برای ادامه و توسعه کشت نشائی در اراضی کشاورزی شهرستان از ۲۰ خردادماه آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در محصولات دیگر از جمله ذرت که قابلیت کشت نشایی را دارند ترویج این امر را در برنامه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در کشت نشائی چغندرقند هزینه کاشت از طریق دولت پرداخت شده و محصول ۱۰ هکتار کشت نشائی ترویجی خارج از نوبت در مراکز خرید چغندرقند پذیرش و تحویل گرفته می‌شود.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار