معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان از استقرار ۴۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در مصلای همدان در روز عید سعید فطر گفت: امسال ۲۰۰ هزار پاکت فطریه در بین مردم استان توزیع شده است.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 14 June 2018
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان از استقرار ۴۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در مصلای همدان در روز عید سعید فطر گفت: امسال ۲۰۰ هزار پاکت فطریه در بین مردم استان توزیع شده است.

به گزارش فارس، جمشید محمدی در خصوص برنامه‌های شورای زکات فطریه به دبیری کمیته امداد در عید سعید فطر اظهار کرد: جمع‌آوری زکات فطریه در روز عید فطر در قالب شورای زکات استان با همکاری دفاتر ائمه جمعه، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای کمک به محرومان و نیازمندان انجام می‌شود.

وی افزود: امسال یک‌هزار و ۷۰۰ پایگاه در مساجد، میادین و مصلا‌های نماز استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان ادامه داد: ۴۵ پایگاه در مصلای همدان در روز عید فطر زکات فطره نمازگزاران را جمع‌آوری می‌کنند و یک‌هزار و ۶۵۵ پایگاه در مساجد، مراکز نیکوکاری و میدان‌های اصلی شهر‌ها در سراسر استان آماده دریافت زکات فطره هموطنان متدین هستند.

وی با اشاره به اینکه حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر ۸ هزار تومان (بر اساس قوت غالب گندم) تعیین شده است، ادامه داد: همچنین مبالغ کفاره غیرعمد روزی ۲۵۰۰ تومان و کفاره عمد روزی ۱۵۰ هزار تومان است البته از هم استانی‌ها خواستاریم زکات فطریه را به صورت نقدی واریز کنند تا در اولین فرصت به حساب نیازمندان براساس اولویت نیازمندی واریز شود.

وی با تأکید بر اینکه زکات فطره پس از جمع‌آوری در مسجد هر محل با حضور نماینده کمیته امداد و هیئت‌امنای مسجد و با نظارت ائمه جماعات صورت‌جلسه و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴ میلیارد تومان توسط شورای زکات فطریه استان از هم‌استانی‌ها جمع‌آوری شود.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره در استان جمع‌آوری شد و در همان روز عید فطر در بین نیازمندان تقسیم شد، ادامه داد: کمیته امداد به‌عنوان متولی امور رسیدگی به امور محرومان جامعه در راستای احیای سنت‌های حسنه علوی قدم برمی‌دارد.

وی از شیوه‌های متنوع در پرداخت زکات خبر داد و افزود: علاوه بر استقرار یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جمع‌آوری وجوهات فطریه و توزیع ۲۰۰ هزار پاکت فطریه در استان، هم‌وطنان می‌توانند از شیوه‌های نوین پرداخت شامل، شماره‌گیری تلفن ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن سنا و سکه (دانلود رایگان از سایت بازار)، شماره‌حساب ۵۰۰۰۵ بانک ملی و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۹۶۶۷۲ زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار