رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه در بازآفرینی شهری ملایر توجه به مناطق حاشیه‌ای در اولویت قرار دارد، احداث بوستان‌ها، توجه به فضای سبز، ایجاد اماکن فرهنگی و ورزشی و رفع مشکلات فاضلاب را از جمله اقدامات در حال انجام مناطق حاشیه‌ای شهر برشمرد.
کد خبر: ۶۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 13 June 2018
رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه در بازآفرینی شهری ملایر توجه به مناطق حاشیه‌ای در اولویت قرار دارد، احداث بوستان‌ها، توجه به فضای سبز، ایجاد اماکن فرهنگی و ورزشی و رفع مشکلات فاضلاب را از جمله اقدامات در حال انجام مناطق حاشیه‌ای شهر برشمرد.

 به گزارش فارس، جلیل کولیوند اظهار کرد: امروزه سکونتگا‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها بیش از هر نقطه‌ای دیگر در معرض تهدید آسیب‌های اجتماعی بوده و ساکنان این مناطق بیش از سایر افراد جامعه در معرض این آسیب‌ها قرار دارند.

وی افزود: باز آفرینی شهری پایدار فرایند توسعه همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و کالبدی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محله‌های هدف در پیوند با باقی شهر است.

 رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: هدف از بازآفرینی شهری نوسازی و بهسازی بافت تاریخی شهرها، پهنه‌های نابسامان میانی شهرها، پهنه‌های شهری با پیشینه روستایی و پهنه سکونتگاه‌های غیر رسمی و پهنه‌های ناهمگون واقع در محدوده شهرهاست که به عنوان محدوده‌های هدف بازآفرینی از آن نام برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برنامه‌های بازآفرینی شهری در ملایر احیا، بهسازی و نوسازی شهری است افزود: هدف ما از بازآفرینی شهری این است که بتوانیم با برنامه‌هایی که داریم توسعه شهر ملایر را در همه ابعاد رقم بزنیم.

 کولیوند با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه‌ای در سکونتگاه‌های غیر رسمی افزود: بالا بودن بیکاری، واحد‌های مسکونی کم‌دوام، مشکلات زیست‌محیطی، وضعیت زیرساختی نامناسب، بالا بودن ناهنجاری‌های اجتماعی، بی‌توجهی به هویت فرهنگی و تاریخی و کاهش منزلت اجتماعی از جمله مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌ای است که نیازمند بازآفرینی است.

وی مسئله بازآفرینی شهری را یکی از مسائل مهم و مورد توجه دولت دانست و گفت: مشکلات مناطق حاشیه‌ای، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده و مسائلی که ساکنان این مناطق دارند مورد توجه قرار گرفته است.

 رئیس شورای اسلامی شهر ملایر افزود: بازآفرینی و بازسازی این مناطق قطعا به کاهش دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری ملایر توجه به مناطق حاشیه‌ای را از اولویت‌های خود قرار داده و در حال حاضر نیز اقدامات خوبی در مناطق حاشیه‌ای شهر در حال انجام است.

کولیوند احداث بوستان‌ها، توجه به فضای سبز، ایجاد اماکن فرهنگی و ورزشی، رفع مشکلات فاضلاب را از جمله اقدامات در حال انجام در مناطق حاشیه‌ای شهر ملایر برشمرد و خاطرنشان کرد: مشارکت تمام دستگاه‌های شهرستان یکی از ضروریات توفیق این طرح خو اهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار