مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با بیان اینکه کمترین آلودگی به مواد مخدر در بین جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی است، گفت: جامعه فرهنگی بسیار سالمی داریم، اما در معرض آسیب نیز هستیم؛ در برخی مناطق نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری در مراکز آموزشی داشته باشد.
کد خبر: ۶۱۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 12 June 2018
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با بیان اینکه کمترین آلودگی به مواد مخدر در بین جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی است، گفت: جامعه فرهنگی بسیار سالمی داریم، اما در معرض آسیب نیز هستیم؛ در برخی مناطق نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری در مراکز آموزشی داشته باشد.

به گزارش فارس، حسین پارسا در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیری در حوزه مواد مخدر در ۱۳۱ مدرسه انجام شده است.

وی وظیفه آموزش و پرورش را تربیت شهروند سالم دانست و گفت: جامعه دانش‌آموزی در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده از مواد مخدر در همدان قلیل است و تعدادی مراکز مشاوره نیز در این خصوص ایجاد شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان بیان کرد: عمده مشکل ممکن است به ویژه در جامعه پسران استفاده از قرص ریتالین، ماده مخدر گل و آمفتامین است چراکه سهل‌الوصول و سهل‌الاستفاده است.

وی با تأکید بر اینکه کمترین آلودگی به مواد مخدر در بین جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی است، افزود: جامعه فرهنگی بسیار سالمی داریم، اما در معرض آسیب نیز هستیم؛ در برخی مناطق نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری در مراکز آموزشی داشته باشد.

کارشناس سازمان تبلیغات اسلامی همدان نیز تصریح کرد: از سال گذشته در مساجد، برنامه پیشگیری در حوزه مواد مخدر برای خانواده‌ها برگزار می‌شود، اما اساتید مجرب در سطح شهرستان نداریم.

رضا ویسی به اجرای طرح سلامت اجتماعی در پنج منطقه کمتر توسعه‌یافته در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: نهاد‌ها اساتید مجرب را برای آگاهسازی و پیشگیری به منظور حضور در طرح سلامت اجتماعی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از فضای غنی‌سازی اوقات فراغت که به ۱۷ روستا ابلاغ شده و در هشت منطقه همدان نیز اجرا می‌شود در بحث پیشگیری مواد مخدر استفاده شود.

معاون فنی سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز یادآور شد: در فصل بهار از ابتدای سال در مبارزه با سن غلات و محصول استراتژی گندم تمام مزارع رصد شده است؛ طی ایام تعطیل نیز مزارع رصد می‌شود.

سیامک حاجی‌علی‌اکبری اظهار کرد: برنامه‌هایی از جمله ارسال پیامک، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازدید سرزده از گلخانه‌ها از جمله برنامه‌های این سازمان بوده است.

وی با اشاره به اخذ تعهد کتبی از گلخانه‌داران مبنی بر عدم کشت گیاهان ماده مخدر به ویژه ماده مخدر گل، گفت: هفته آینده بازدید مشترک سرزده از گلخانه‌های سطح شهرستان با پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام خواهد شد.

معاون فنی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: سال گذشته با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر کارگاه آموزشی آشنایی با ماده مخدر گل در این سازمان برگزار شد که بسیار موثر بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار