مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه ۴۲ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان همدان آتش بر می‌شود گفت: کانون‌های بحرانی آتش‌سوزی مراتع استان همدان شناسایی شد.
کد خبر: ۶۱۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 10 June 2018
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه ۴۲ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان همدان آتش بر می‌شود گفت: کانون‌های بحرانی آتش‌سوزی مراتع استان همدان شناسایی شد.

به گزارش تسنیم، اسفندیار خزائی با بیان اینکه کانون‌های بحرانی آتش‌سوزی مراتع استان همدان شناسایی شده است اظهار داشت: امسال به علت بارش‌های خوبی که در استان داشتیم وضعیت پوشش گیاهی خوب و مطلوب است و همین امر سبب می‌شود عرصه‌های منابع طبیعی در فصل تابستان برای آتش‌سوزی آمادگی داشته باشند.

وی بیان کرد: آتش‌سوزی مراتع استان همدان در سال ۹۵ بیش از ۴۷۷ هکتار بود که سال گذشته میزان آتش‌سوزی مراتع به ۷۷ هکتار کاهش یافت که این میزان کاهش آتش‌سوزی را مرهون تلاش و همکاری مردم مسئولان ذیربط و فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه برشمرد.

خزائی با اشاره به افزایش میزان آتش‌بُر در عرصه‌های مرتعی وجنگی استان همدان عنوان کرد: در راستای حفاظت از مراتع و جلوگیری ازحریق در ارضی منابع طبیعی آتش‌بُرها ایجاد خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: آتش‌بُرها ۴۲ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان را پوشش می‌دهند و در خردادماه ایجاد می‌شود.

وی افزود: به دلیل شرایط اقلیمی ویژه، میزان جنگل طبیعی دست‌کاشت و اراضی جنگلی در استان همدان پایین بوده و رقم آن با وجود طرح‌های مستمر غنی‌سازی و کاشت نهال از ۴۳ هزار هکتار فراتر نرفته است.

خزایی اظهار داشت: چهار هزار و ۳۰۷ هکتار از جنگل‌های همدان از نوع دست‌کاشت، یک‌هزار و ۵۳۰ هکتار جنگل مشارکتی، یک‌هزار و ۴۴۱ هکتار جنگل طبیعی و ۳۵ هزار و ۱۷۶ هکتار نیز اراضی جنگلی در استان وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: چهار پارک جنگلی شامل پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان در ملایر، پارک جنگلی حیدره در همدان، پارک زائر در اسدآباد و پارک تپه ابوذر در نهاوند سهم بسزایی در سرسبزی استان دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر استان‌های غربی کشور و بازدید سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه بیان کرد: با ادامه جنگلکاری می‌توان به رشد سرانه فضای سبز، ارتقای پایداری محیط زیست، حفظ منابع آب و خاک و جذب گردشگر بیشتر و توسعه اکوتوریسم امیدوار بود. ضمن اینکه سال گذشته ۶۰ هکتار نهال‌کاری با هدف افزایش میزان جنگلکاری انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار