بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با حضور اقشار مختلف مردم استان و نیرو‌های نظامی و انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 05 June 2018
بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با حضور اقشار مختلف مردم استان و نیرو‌های نظامی و انتظامی برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و یکی از مداحان استان به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیب در وصف امیرالمؤمنین علی (ع) و امام خمینی (ره) پرداخت. 

همانند سال‌های گذشته دسته عزاداری بسیجیان نیز از کانون بسیج همدان به راه افتاده و پس از انجام مراسم سینه‌زنی به خیل عظیم عزاداران در حسینیه امام (ره) پیوستند و مراسم با سخنرانی معاون اول قوه قضائیه ادامه پیدا کرد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه خداوند به ماه مبارک رمضان عظمت و برکت و شرافت بخشیده است، گفت: خداوند خوان خود را بر بندگانش گسترانده و سخاوتمندانه از بندگان خود پذیرایی می‌کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه اگر از این ماه درست استفاده نکنیم، متضرر می‌شویم، گفت: حضرت علی (ع) شخصیت بزرگ و منحصر به فردی است که متأسفانه، چون درک نشد با مظلومیت به شهادت رسید.

وی با تاکید به اینکه باید دیندار بود و در راه اعتلای آن گام برداشت، افزود: باید در این مسیر حرکت کرد و در مقابل ظالمان و مستکبران جهان ایستاد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امام (ره) از شخصیت‌های ممتاز تاریخ است و چنین شخصیتی باید به ویژه برای کسانی که امام (ره) را ندیده‌اند و یا در آن زمان کودک بودند شناسانده شود، افزود: امام شخصیتی داشتند که در عصر حاضر بی‌نظیر بودند و جز شخصیت‌های برجسته محسوب می‌شوند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به قیام امام خمینی (ره) در استقرار نظام اسلامی در راستای تحقق حکومت دینی اظهار کرد: امروز بعد از ۳۰ سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم ولایی و دیندار جمع شده‌اند تا با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کنند، امام بزرگی که خودباوری را در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: امام درمقابل زیاده خواهان باشعار نه شرقی ونه غربی ایستاد وتوکلش به خدا بود و با کمک همه مردم همانند حضرت موسی وحضرت ابراهیم درمقابل نمرودیان ایستاد.

اژه‌ای تاکید کرد: امام راحل یک انسان به معنای واقعی موحد بود و به درستی اسلام ناب را شناخته بود و با توحیدی که داشت همه وجودش را از سنین جوانی برای تحقق آرمان‌های اسلامی و این هدف بزرگ به کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام دفاع از فلسطین را تکلیف الهی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: امام با همان خطاب و عتاب با نظام شاهنشاهی که هنوز سر کار بود، حرف زد، ایشان تنها با تکیه به خداوند به دل دشمن زد و حاضر نشدند از ارزش‌های اسلامی یک قدم عقب نشینی کنند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: حال این سوال مطرح است که رژیم غاصب صهیونیستی چقدر برای آمریکا حائز اهمیت است که حاضر است دست‌نشانده خود را قربانی کند تا امام علیه رژیم صهیونیستی سخن نگویند و از عواقب آن وحشت دارد.

وی با اشاره به اینکه امام به ما آموخت که با توکل به خدا، ایمان به وعده الهی و وحدت کلمه بر همه دشمنان می‌توان پیروز شد، اظهار کرد: امام به ما آموخت که در مقابل قدرت خدا هیچ قدرتی قابل اعتنا نیست.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: امام به ما آموخت که به دشمن اعتماد نکنید و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها اعلام کردند که به دشمن اعتماد نکنید.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: تا زمانی که ولایت فقیه هست و امت پشت سر ایشان هستند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد از تجربه صدر اسلام استفاده کرده و امت و امام را از هم جدا کند که باید هوشیار باشیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امام خامنه‌ای همواره از انقلابی بودن سخن می‌گویند، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که انقلابی‌گری را از ما بگیرد و به اهداف خود برسد که باید در مقابل آن هوشیار باشیم و ایستادگی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار