نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه به پروژه محور نهاوند-آورزمان خبرداد و گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر محور نهاوند- آورزمان با اختصاص ۶ میلیارد تومان بودجه جزء اعتبارات ملی قرارگرفت.
کد خبر: ۶۱۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 04 June 2018
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه ۶ میلیارد تومانی پروژه محور نهاوند-آورزمان خبرداد وگفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر محور نهاوند- آورزمان با اختصاص ۶ میلیارد تومان بودجه جزء اعتبارات ملی قرارگرفت.

به گزارش تابناک همدان، حسن بهرام‌نیا در بازدید میدانی از محور نهاوند-آورزمان و در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ هزار پروژه ملی و بیش از ۳۴ هزار پروژه استانی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌ها به ۳۰ سال زمان نیاز است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد پروژه‌های نیمه کاره و کمبود اعتبارات، دولت اجازه تعریف پروژه جدیدی را در کشور نمی‌دهد، زیرا اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه کاره است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پروژه محور نهاوند_آورزمان برای اینکه جزء پروژه‌های ردیف ملی در کشور قرار بگیرد به دو پیوست پدافند غیرعامل و پیوست محیطی نیاز داشت، افزود: گرفتن این دو پیوست طبق روال قانونی به شش ماه زمان نیاز داشت که با تلاش و پیگیری‌های استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولان توانستیم ظرف یک هفته این پیوست‌ها را تهیه و بعد از ارسال به کمیسیون برنامه و بودجه این پروژه جزء طرح های ملی قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: با پیگیری‌هایی انجام شده پروژه نهاوند- سه راهی کنگاور نیز در ردیف اعتبار ملی قرار گرفته است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه پروژه احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرک شهید حیدری با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و پروژه سد گرین در ردیف اعتبارات ملی قرار دارند تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور اختصاص اعتبارات، امری مهم و بی‌بدلیلی در تاریخ نهاوند است.

وی اظهار داشت: از مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولان تقاضا داریم که دو پروژه محور نهاوند- آورزمان و محور نهاوند- سه راهی کنگاور را هر چه سریعتر عملیاتی کنند، چون فصل کاری در استان همدان بسیار کم است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته چند بار با وزیر راه و شهرسازی ملاقات داشتیم و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه محور نهاوند-آورزمان گرفتیم و امسال نیز در هفته دولت هشت کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بهرام‌نیا افزود: مشکل اصلی ما در محور نهاوند-آورزمان وجود کوه در این محور است و ما به یک پیمانکار قوی برای کار در این محور نیاز داریم که بتواند دو برابر اعتبارات این پروژه در این محور کار کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زیرگذر شعبان مدتی است که نمیه‌کاره به حال خودش رها شده و فقط به آسفالت نیاز دارد که تقاضا داریم راه و شهرسازی این پروژه را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند.

وی با درخواست از راه و شهرسازی جهت تعیین پیمانکار برای پروژه نهاوند-سه راهی کنگاور گفت: عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریعتر باید آغاز شود، زیرا این پروژه از مطالبات به حق مردم نهاوند است.

بهرام‌نیا در پایان خاطر نشان ساخت: علاوه بر این پروژه‌ها امسال ۱۷ کیلومتر از محور نهاوند_گیان تعریض و همچنین ۱۰ کیلومتر راه روستایی متفاوت در شهرستان اجرایی خواهد شد.
 
لازم به ذکر است که جاده نهاوند-آورزمان یکی از محور‌های حادثه خیز نهاوند است که تاکنون جان تعداد زیادی از شهروندان نهاوندی را گرفته که تاکنون وعده‌های ۳۸ ساله مسئولان برای ساماندهی این محور محقق نشده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار