رضوانی جلال با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری از اهداف مهم سازمان است گفت: حمایت از تشکل‌ها و افزایش نقش آفرینی آنها، افزایش کمی و کیفی تولیدات در محصولات راهبردی، تکیه بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دارویی و ... تاکنون مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۵۹۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 28 April 2018
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت‌های نشائی در سطح ۳۰ هزار هکتار در همدان انجام می‌شود گفت: در راستای تغییر الگوی کشت ۳۰ درصد از کشت چغندر قند در سطح استان کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم؛ منصور رضوانی جلال در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹ درصد از ارزش افزوده و ۲۷ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: در سطح استان همدان ۱۱۷ هزار بهره بردار حضور دارند که حدود چهار و نیم میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را داشته ایم، ضمن اینکه سطح هکتار اراضی موجود در همدان ۱۱۷ هزار هکتار در سه سطح تعیین شده است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری از اهداف مهم سازمان است گفت: حمایت از تشکل‌ها و افزایش نقش آفرینی آنها، افزایش کمی و کیفی تولیدات در محصولات راهبردی، تکیه بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دارویی و ... تاکنون مورد توجه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی همدان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است و اکنون به سمت آبیاری قطره‌ای و میکرو می‌رسیم تا حداقل اتلاف آب و حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی در چهار کمیته ستاد اقتصاد مقاومتی فعال است و در حوزه اقتصادی در بخش چغندر قند ۲۰۴ درصد، ۹۵ درصد در کود شیمیایی، توسعه گلخانه ها، در تجهیز و نوسازی اراضی آبیاری نوین و ناوگان و ... رشد داشته ایم.

بیش از ۵۵ هکتار گلخانه در استان حال احداث است

رضوانی جلال افزود: در افزایش تولیدات گلخانه هم اکنون ۱۰۲ هکتار گلخانه داریم و بیش از ۵۵ هکتار گلخانه در استان حال احداث است، در کاهش ضایعات هم اکنون ۱۵۵ هزار تن ظرفیت سردخانه داریم و سرخانه‌هایی نیز با ظرفیت ۲۱۵ هزار تن در حال ساخت است که در کاهش ضایعات و کاهش اتلاف آب تاثیر بسیاری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: در تولید گندم ۶۸۷ هزار تن باید تولید شود، سطح زیر کشت چغندر قند به سبب اینکه پر آب بر است با همکاری فرمانداران کاهش یافته است و ۳۰ الی ۴۰ هکتار کاهش یافته است که در شهرستان‌های مختلف جایگزین متفاوت است. در نهاوند محصولاتی، چون گشنیز و کلزا جایگزین می‌شود.

وی گفت: در کلزا کشت به صورت نشاء تولید می‌‎شود و بعد وارد مزرعه می‌شود و با حداقل آب پرورش می‌یابد، از دو سال قبل کشت نشائی را در استان گسترش داده ایم، دستگاه مکانیزه انتقال کشت نشاء به مزارع امروز در شیراز رونمایی شد و تا ۳۰ هکتار نشاء را در استان تولید کردیم.

رضوانی جلال بیان کرد: گلخانه ۱۸ هکتاری در ملایر وجود دارد که طرح آن به وزارتخانه ارسال شده و قرار شده تا در دو فاز اجرا شود، تسهیلات گلخانه آقای زمانی نیز توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعهد امسال همدان در سطح حدود هشت هزار و ۵۱۸ هکتار است افزود: به دستور استاندار آمار این بخش را بر روی ۱۲ هزار هکتار قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت در همدان گفت: در تولید محصولات کم آب بر در کشت‌های نشائی که سال گذشته ۵ هزار هکتار بود برای امسال ایجاد ۱۷ هزار هکتار اعلام شد که به ۳۰ هزار هکتار آن را افزایش می‌دهیم. گل محمدی ۱۳۰ هکتار داریم که ۲۵ درصد رشد، در زعفران ۱۳۰ هکتار کشت داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار